همدستی آژانس های مسافرتی با قاچاقیان برای انتقال مهاجران از اقلیم کردستان به اروپا

سرویس جهان- بر اساس گزارش شبکه سکای نیوز، آژانس های مسافرتی در اقلیم کردستان با قاچاقچیان در انتقال مهاجران کرد عراق به اروپا همکاری و همدستی دارند.

به گزارش کردپرس، بر اساس آمار برخی نهاهای رسمی اقلیم کردستان، نزدیک به 8000 تن از ساکنان این منطقه برای مهاجرت به اروپا راه بلاروس، ترکیه و فرانسه را در پیش گرفته اند. آنها از طریق قاچاقچیان تلاش می کنند خود را به اروپای غربی برسانند.

شبکه سکای نیوز در گزارشی به همدستی آژانس های مسافرتی رسمی در اقلیم کردستان با قاچاقچیان برای انتقال غیرقانونی مهاجران خبر داده است.

سکای نیوز با مدیر یکی از این آژانسها مصاحبه کرده است. مدیر این آژانس مسافرتی مستقر در یکی از شهرهای اقلیم کردستان که نخواسته هویت او و نهادش فاش شود، از نقش جدی آژانس های مسافرتی رسمی و ثبت شده در انتقال مهاجران به اروپا خبر داده است.

این شخص گفته است آژانس تحت مدیریت او زمینه مهاجرت حداقل 10 تن از کردهای عراق به اروپا را از طریق قاچاقچیان فراهم کرده است. او درباره نقش آژانسها در انتقال مهاجران گفته است نزدیکان مهاجران پولی را به عنوان وثیقه در اختیار آژانسها قرار می دهند و در صورت موفقیت آمیز بودن عبور مهاجران از بلاروس به آلمان، ترکیه به یونان و یا فرانسه به انگلیس، مبلغ مورد نظر تحویل نماینده قاچاقچیان داده می شود.

او از فعالیت تعداد زیادی از آژانسها در زمینه انتقال غیرقانونی مهاجران کرد عراق به اروپا خبر داده است.

مدیر این آژانس مسافرتی گفته است این آژانسها مورد اعتماد مهاجران و قاچاقچیان هستند و می دانند که هر دو طرف از این طریق مضرر نمی شوند.

کد خبر 23563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha