شهرک بزرگ گلخانه ای منطقه آزاد ماکو کلنگ زنی شد

سرویس آذربایجان غربی- با حضور مشاور رئیس جمهور عملیات اجرایی نخستین طرح تولید محصولات گلخانه ای منطقه آزاد ماکو (کشت انواع صیفی جات) با ۴ هزار میلیارد ریالی سرمایه گذاری بخش خصوصی آغاز شد.

به گزارش کردپرس، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: این طرح در زمینی به مساحت ۲۵ هكتار (فاز اول و ۵۰ هکتار فاز دوم) در اراضی روستای قلیش لانمیش احداث می شود كه فضای گلخانه ای آن ۱۴ هکتار در فاز اول و ۳۰ هکتار در فاز دوم خواهد بود.

حمیدرضا عبدالرحیمی افزود: برای اجرای این طرح كشاورزی که با استفاده از به روز ترین تجهیزات و امكانات ساخته می شود، ۴۰۰۰ میلیارد ریال در فاز اول توسط شرکت آراز ایرانیان منطقه آزاد ماکو سرمایه گذاری خواهد شد.

او ادامه داد: مدت اجرای کامل این طرح ۳۶ ماه در نظر گرفته شده و برای ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد خواهد كرد.

به گفته مدیر عامل سازمان؛ در این مجتمع گلخانه ایی كشت و تولید محصولاتی از جمله گوجه فرنگی، فلفل، بادمجان و خیار پیش بینی شده و سالانه ۸ هزار تن از این محصولات تولید و روانه بازار مصرف می شود.

عبدالرحیمی تاکید کرد: سازمان منطقه آزاد ماکو با هدف مدیریت منابع آب، افزایش بهره وری و راندمان تولید، احداث و توسعه طرح های گلخانه ایی را در کنار احداث کشت و صنعت های نوین به عنوان رویكرد اصلی خود برای توسعه بخش کشاورزی منطقه در دستور كار قرار داده است.

کد خبر 23774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha