پروژه های ساختمانی وابسته به احزاب عامل زیان سیلابها در اقلیم کردستان است

سرویس جهان- ابوبکر هلدنی می گوید عامل اصلی زیان 14 میلیون دلاری سیلاب های اخیر در اربیل، نه نزولات آسمانی بلکه اجرای پروژه های افراد وابسته به احزاب در مسیر طبیعی رودخانه ها و مسیلهاست.

به گزارش کردپرس نزولات آسمانی دو هفته پیش در اقلیم کردستان خسارتهای زیادی به منازل برخی مناطق شهر اربیل مرکز اقلیم کردستان وارد کرد و حداقل 12 تن نیز بر اثر این سیلها جان باختند.

گزارشهای زیادی درباره علت بوجود آمدن سیلاب در داخل شهر اربیل منتشر شده که در بیشتر آنها به ساخت و ساز در مسیر طبیعی آبراهها و رها کردن نخاله های ساختمانی در مسیر رودخانه ها به عنوان عوامل ایجاد سیلاب اشاره شده است.

ابوبکر هلدنی، از مقامات ارشد حزب اتحاد اسلامی معتقد است اجرای پروژه های ساختمانی عظیم بر سر مسیر آبراه های طبیعی در شهر اربیل عامل اصلی خسارت های سیلاب به شهروندان است.

او در مصاحبه با نشریه نیو عرب مدعی شد که اغلب این پروژه های ساختمانی متعلق به افراد وابسته و یا نزدیک به رهبران احزاب حاکم در اقلیم کردستان است که حاصل رانت و فساد اقتصادی است.

هلدنی تاکید کرد همه سرمایه گذاریها و پروژه های مسکونی در اقلیم کردستان، مستقیم یا غیر مستقیم به رهبران ارشد کرد عراق ارتباط پیدا می کند.

کد خبر 24003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha