مرتضی حاتمی اثر جدیدش را به مدافعان سلامت تقدیم می‌کند

سرویس کرمانشاه _ همزمان با تزریق آزمایشی واکسن کرونا در کشور "مرتضی حاتمی" از نویسندگان کرمانشاهی نگارش کتاب (کرونا، آتش بدون دود) را به پایان رساند و این اثر را به مدافعان سلامت اهدا نمود.

این نویسنده و روزنامه نگار ادبی به کردپرس گفت:‌ این کتاب مجموعه داستان کوتاه و داستانک در ادبیات بزرگسال بوده که محور موضوعی و محتوایی آن شیوع ویروس کروناست و نام آن را از اصطلاح کُردی که پدرم در خصوص کرونا (ئاگرِ بِ دوو) به کار می برند، بهره برده و با استفاده از عناصر داستان کوتاه و داستانک، این مجموعه را نوشته ام.
حاتمی ادامه داد: تلاش ها و زحماتی که مدافعان سلامت در این برهه تاریخی انجام می دهند را نمی توان در قالب زبان و گفتار بیان کرد و تنها "کلمه" می تواند این تلاش انسانی و اخلاقی را در حافظه تاریخی انسان معاصر ثبت و جاودانه کند.
وی تاکید کرد:
اهدای این کتاب به مدافعان سلامت و کادر پزشکی و تقدیم حق تالیف و درآمد ناشی از فروش از آن به بیماران کرونایی، تنها یک وظیفه کوچک در مقابل تلاش و زحمات ایثارگرانه کادر درمان و مدافعان سلامت و پزشکان و پرستاران است.
حاتمی افزود:
تلاش، همت و جانفشانی پزشکان، پرستاران و کادر درمان و نیز همراهی و همدلی خانواده های آنها یک فضیلت اخلاقی و انسانی بزرگ و متعالی است و همه اهالی فرهنگ و ادب و هنر و رسانه باید به زبان هنر و ادبیات قدرشناس این عزیزان باشند.
وی یادآور شد:
نگارش مجموعه داستان (کرونا، آتش بدون دود) از خردادماه سال جاری آغاز و با آغاز تزریق واکسن کرونا در ایران به پایان رسید و اکنون در مرحله ویرایش ادبی نهایی قرار دارد و ان شاالله تا ماه های آینده منتشر خواهد شد.
مولف مجموعه داستان (بیمارستانی در باغچه) اظهار داشت: تاکنون ۲ ناشر در استان های ایلام و کرمانشاه برای انتشار آن اعلام آمادگی کرده اند و ان شاالله در ۲ نوبت چاپ این کتاب توسط ناشران ایلامی و کرمانشاهی منتشر و توزیع خواهد شد.
وی در پایان از انتشار مجموعه داستانک (آواز جنگل بلوط) با محوریت محیط زیست توسط نشر هشت در هفته های آینده خبر داد.
مرتضی حاتمی؛ متولد صحنه (کرمانشاه) است و تاکنون بیش از ۶۰ عنوان کتاب در ادبیات کودک و نوجوان و بزرگسال چاپ و منتشر کرده است.

کد خبر 2441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha