بحران اقتصادی ترکیه و نوسان نرخ ارز توطئه خارجی است

سرویس ترکیه - اردوغان بحران اقتصادی ترکیه را توطئه خارجی علیه ترکیه دانست و قول داد که تا سال 2023 ترکیه را به یکی از ده اقتصاد برتر جهان تبدیل کند.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در پیامی به مناسبت سال جدید میلادی نوسان قیمت ارز و وجود بحران های اقتصادی جدید را توطئه های خارجی علیه ترکیه دانست و به مردم قول داد که تا سال 2023 این کشور را تبدیل به یکی از 10 اقتصاد برتر جهان کند.

اردوغان با انتشار ویدئویی در رسانه های دولتی ترکیه، بحران های اخیر اقتصادی ترکیه را حملاتی از خارج دانسته و گفت: «بدون شک در معرض حملات غیر منتظره ای خواهیم بود اما ما برای مواجهه با این حملات آماده ایم. ما با طرح جدید خود که در چارچوب بازار آزاد انجام دادیم، نوسان ارزی را که با واقعیت های اقتصادی ترکیه همخوانی ندارد از بین بردیم.»

اردوغان اعلام کرد که افزایش قیمت ها را ناشی از افزایش ناموزون ارز می داند و حکومت ترکیه تلاش می کند تا با افزایش بی رویه قیمت ها مبارزه کند و آنها را تحت کنترل خود در آورد. او همچنین به مردم وعده داد که ترکیه را تا سال 2023 به یکی از 10 اقتصاد بزرگ جهان تبدیل کند.

اردوغان در این ویدئو با بیان این که ترکیه با سیستم ریاست جمهوری اش به سمبل یگانه ای در جهان تبدیل شده است، گفت: «ترکیه با دموکراسی قوی و گفتمان توسعه ای که دارد خودش آینده خودش را ترسیم می کند.»

رئیس جمهور ترکیه با اشاره ضمنی به تلاش های احزاب اپوزیسیون برای بازگرداندن سیستم پارلمانی بدون نام بردن از هر کدام از آنها گفت: «تنها راه مبارزه با آنهایی که می خواهند ترکیه را به حال قدیم خود بازگردانند تلاش مردم برای محافظت از سمبل اراده شان است.»

گفتنی است اردوغان برای اولین بار در چنین ویدئویی که نزدیک ده دقیقه به طول انجامید، درباره مبارزه با تروریسم و حزب کارگران کردستان (PKK) و عملیات ترکیه در فراسوی مرزهایش چیزی نگفت.

کد خبر 24426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha