1417 دستگاه ماینر غیرمجاز در کردستان کشف شد

سرویس کردستان - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: امسال تاکنون با همکاری دستگاه قضایی، هزار و 417 دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) در استان شناسایی‌ و کشف شده است.

به گزارش کرد پرس، هیوا لهونیان با اشاره به اینکه بیشترین تعداد ماینرهای کشف ‌شده با ۲۹۴ مورد مربوط به شهرستان دهگلان است، گفت: مریوان با ۲۶۶ ماینر و امور برق شمال سنندج با ۲۱۶ ماینر به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

وی با بیان اینکه شهرستان دیواندره با ۱۵ ماینر کمترین تعداد ماینر کشف‌ شده را از ابتدای سال تاکنون داشته است، اظهار کرد: میزان ظرفیت برق تخصیص داده ‌شده به استخراج رمز ارز از ابتدای سال تاکنون برابر با چهار هزار و ۲۰۰ کیلووات بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اینکه ۱۳۱ مورد از ماینرهای کشف‌ شده مربوط به ۲ ماه اخیر بوده است، افزود: از این تعداد ۳۵ ماینر در امور برق شمالی سنندج، ۳۳ ماینر در امور برق جنوب سنندج، ۱۰ مورد در سقز،۴۷ ماینر در مریوان و ۶ ماینر نیز مربوط به شهرستان سروآباد بوده است.

لهونیان با تاکید بر برخورد جدی و قانونی با مراکز غیرمجاز سرقت انرژی با همکاری مراجع قضایی و انتظامی از مشترکان خواست در صورت مشاهده مراکز غیرمجاز رمز ارز از طریق شماره همراه ۰۹۳۵۴۰۲۱۷۸۰ در بستر فضای مجازی به این شرکت اطلاع دهند.

وی همکاری مردم در شناسایی مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز را یکی از بهترین گزینه‌های مقابله با این موضوع عنوان کرد و یادآور شد: همشهریان کردستانی در صورت مشاهده مراکز استخراج غیرمجاز رمز ارز می‌توانند با شماره ۱۲۱ تماس بگیرند و در این راستا تا سقف معین، پاداش دریافت کنند.

کد خبر 24520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha