افزایش حملات افراد ناشناس به نیروهای کرد-عرب سوریه

سرویس جهان- سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه از افزایش حملات افراد ناشناس به نیروهای دموکراتیک سوریه خبر داد.

به گزارش کردپرس، سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن، به نقل از منابع خود از افزایش حملات افراد ناشناس به مقرهای نیروهای دموکراتیک سوریه در شمال و شمال شرق سوریه خبر داد.

بر اساس این گزارشها روز گذشته دو فرد موتورسوار، یکی از ایست و بازرسی های متعلق به نیروهای دموکراتیک سوریه در شهرک ابوهمام در استان دیالزور را با موشک آر پی جی هدف قرار دادند. هنوز از تلفات این حمله گزارشی منتشر نشده اما گفته شده که مهاجمان توانسته اند از محل بگریزند.

دو روز قبل از این حادثه نیز مهاجمان مسلح به خودروی متعلق به شورای نظامی منطقه هاژین در شهرک الجرزی در استان دیرالزور حمله کرده بودند. نیروهای متعلق به شورای نظامی هاژین توانسته بودند یکی از مهاجمان را که ظاهرا عضو هسته های مخفی داعش بوده از پای درآورند.

دیده بان حقوق بشر سوریه همچنین از کشته شدن یکی از فرماندهان نیروهای دموکراتیک سوریه در شرق دیرالزور خبر داده و گفته است ظاهرا مهاجمان توانسته اند از مهلکه فرار کنند.

دیده بان حقوق بشر علت چنین اتفاقاتی را افزایش دسترسی به سلاح و فعالیت هسته های مخفی داعش در مناطق تحت کنترل نیروهای کرد سوریه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه بیان کرده است.

بر اساس گزارش سالانه هفته پیش این سازمان، در سال گذشته 844 تن در حلب، دیرالزور،رقه و حسکه و منبج کشته شده اند که در میان آنها جنگجو، غیرنظامی، کارگران شرکت های نفتی و مقامات رسمی دیده می شود.

این سازمان همچنین از کشته شدن 522 جنگجوی وابسته به نیروهای کرد سوریه و رهبران محلی خبر داده است.

کد خبر 24524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha