یک باند وابسته به پ‌ک‌ک بازارها و زیرساخت‌های اقتصادی در اقلیم کردستان را به آتش کشیده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سخنگوی وزارت کشور عراق می‌گوید: یک شبکه‌ی وابسته به حزب کارگران ترکیه(پ.ک.ک)، یگان ۷۰ و یگان ضدتروریسم سلیمانیه در گذشته چندین بازار و مرکز خرید در اقلیم کردستان را به آتش کشیدند که هدف آن بی‌ثبات‌کردن منطقه و تضعیف اقتصاد آن است.

به گزارش کردپرس به نقل از کردستان 24 مقداد میری سخنگوی وزارت کشور عراق و هسته‌ی اطلاعات امنیتی عراق روز دوشنبه ١١ تیرماه ۱۴۰۳، در نشست خبری مشترک با هیمن میرانی، مدیرکل دفتر وزارت کشور در دولت اقلیم کردستان، اعلام کردند که شبکه‌ای وابسته به پ‌ک‌ک و دو تن از اعضای واحد ٧٠ و واحد ضد ترور سلیمانیه در پشت همه‌ی آتش‌سوزی‌هایی که در گذشته در اقلیم کردستان رخ داده بود، قرار دارد.

بر اساس بررسی های انجام شده با هماهنگی نهادهای امنیتی اقلیم کردستان، هدف این افراد از آتش زدن بازار قیصری در کرکوک، بازار قیصری در اربیل، بازار اربیل، بازار چلی در دهوک و بسیاری از نقاط دیگر در این منطقه به منظور تضعیف و ویران کردن اقتصاد اقلیم کوردستان بوده است.

سخنگوی وزارت کشور عراق گفت: "متهمان به جنایات خود اعتراف کردند و قصد داشتند در آینده‌ی نزدیک به چندین نقطه‌ی دیگر در بغداد و سایر استان‌های عراق حمله کنند، اما نیروهای امنیتی عراق و کوردستان با هماهنگی یکدیگر توانستند نقشه‌های آنها را خنثی کنند."

به گفته‌ی سخنگوی وزارت کشور عراق، گروه مذبور این مکان ها را در اقلیم کوردستان به آتش کشیده است. بازار "لنگه" (لباس و لوازم دست دوم) در اربیل، یک انبار در قوشتپه، زدن بازار در اربیل، بازار چله در دهوک و چندین مغازه و مکان دیگر در اواخر سال۲۰۲۳ و اواسط۲۰۲۴، کار این گروه بوده است.

میری گفت: در جریان دستگیری مظنونان تعدادی مواد شیمیایی کشف و ضبط کردند که به آتش زدن بازارها و مراکز خرید در اقلیم کوردستان کمک می‌کرد. وی گفت: یکی دیگر از اهداف شبکه‌ وابسته به پ.ک.ک، یگا۷۰ و یگان ضد تروریسم سلیمانیه، منفجر کردن خط لوله‌ی نفت جهان بود که کرکوک را به ترکیه متصل می‌کند.

کد خبر 2772316

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha