همایش «تبلیغ گفتمان ساز» در ایلام برگزار شد

سرویس ایلام - همایش «تبلیغ گفتمان ساز» با حضور امام جمعه و استاندار ایلام و جمعی از روحانیون تبلیغی استان در محل هتل زاگرس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در این همایش یک روزه با بیان اینکه روحانیون در راستای توسعه و ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی بسیار تاثیرگذار هستند، ابراز کرد: مبلغان دینی در معنویت و ارتباط با خدا باید پیش قدم باشند و در آنچه که بیان می کنند باید عامل باشند، ارتباط با نسل جوان و اقشار مختلف مردم داشته و با مردم همراه باشند، امروز لازم است که مبلغ خود به سراغ مردم برود و در میان مردم حاضر شود.

حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار یادآور شد: وظیفه حراست از دین و آخرت مردم به روحانیون سپرده شده است و این مسئله در شرایط کنونی امروز که دشمنان با همه توان و ابزارهای مختلف با تهاجم فرهنگی، نسل جوان را هدف قرار داده اند، بیش از گذشته احساس می شود.

حسن بهرام نیا، استاندار ایلام نیز در این همایش طی سخنانی با اشاره به اینکه روحانیت ما روحانیت مردمی است، تصریح کرد: به طور قطع، دانش و اطلاعات روحانیون و مبلغان مذهبی در مناطق مختلف استان به ویژه در مناطق محروم، برای کارگزاران دولت به منزله چراغ راه است و ما باید از این ظرفیت بالقوه معنوی برای توفیقات در این مسیر سخت بهره‌مند شویم.

وی با تاکید بر اینکه روحانیون محل رجوع مردم برای مسائل دینی و رفع مشکلات خود هستند، افزود: در طول مسیر خدمت، ممکن است مشکلات و یا نارسایی های سهوی ممکن است پیش بیاید، لذا هر کجا که روحانیون این احساس را داشتند تذکرات لازم را بدهند.

استاندار ایلام با بیان اینکه مدیریت استان در سال آینده کاملا متفاوت با مدیریت استان در سال جاری از حیث تامین اعتبار برای توسعه اقتصادی و توسعه استان خواهد بود، خاطرنشان کرد: شرایط امروز جامعه بسیار متفاوت تر از گذشته است و در زمینه آسیب های اجتماعی، نیازمند همراهی و همفکری روحانیون و اقشار مذهبی جامعه هستیم.

کد خبر 24563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha