حکومت مسئول حملات به HDP است 

سرویس ترکیه - مرال دانیش بشتاش رییس فراکسیون HDP مسئولیت حمله های اخیر به این حزب را بر عهده حکومت و MHP دانست و گفت که با این حملات حزبش از آرمان های خود عقب نخواهد نشست. 

به گزارش کردپرس، مرال دانیش بشتاش نماینده حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) و رئیس مشترک فراکسیون این حزب در مجلس، روز گذشته در نطق خود در صحن علنی مجلس حکومت و حزب حرکت ملی (MHP) را مسئول حمله های اخیر به HDP دانست و اعلام کرد که حزبش با این حمله ها از آرمان آزادی خواهی خود عقب نشینی نخواهد کرد.

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، بشتاش با اشاره به حمله اخیر به ساختمان HDP در باغچه لی اولر استانبول، گفت: «تصویر حضور شخصی که به ساختمان حزب حمله کرده است، در گروه اولکو اوجاقلاری (گروه ناسیونالیست افراطی گرگ های خاکستری) بازتاب عمومی پیدا کرده است. این فرد پس از حمله به ساختمان HDP مدت کوتاهی بازداشت بود و سپس روز گذشته آزاد شد. آزادی این فرد را می توانیم به عنوان تشویق او برای حمله به HDP معنا کنیم. حکومت به او می گوید ما از تو حمایت می کنیم. حمله به HDP مشروع است. آنها در تلاش برای عادی سازی حمله ها هستند. فردی که با دو اسلحه کمری، و یک چاقو به ساختمان حزب حمله کرده آزاد می شود در حالی که خون دنیز پویراز (عضو جوان HDP که در حمله به ساختمان HDP در ازمیر کشته شد) هنوز خشک نشده است.»

بشتاش با یادآوری پرونده انحلال HDP گفت: «این روزها رئیس MHP حزب ما را ننگ دانسته و دستور انحلال حزب را صادر کرده است. ما در دستمان سلاح نداریم و به هیچ حزبی حمله نمی کنیم. ما برای استقرار دموکراسی، قانون و حقوق بشر در این کشور مبارزه می کنیم. ما هر روز دستور تعطیلی و انحلال حزب رقیبمان را صادر نمی کنیم.»

او افزود: «در نتیجه فراخوان های رییس MHP در کوی و برزن برای تعطیلی HDP، ساختمان های استانی ما مورد حمله قرار می گیرند. به دوستان ما حمله می شود. حکومت و شریک آن MHP، نیز از قوه قضاییه به عنوان سلاح شخصی خود استفاده می کنند. آنها مجرمان را بدون مجازات رها می کنند.»

بشتاش با بیان این که هیچ کدام این حمله ها تصادفی نیست،گفت: «در پشت همه این حمله ها به اولکو‌ اوجاقلاری می رسیم. این موضوع بی ربط به سخنرانی های رییس MHP علیه حزب ما نیست. با این همه مردم خودشان بهتر می دانند کدام حزب را باید منحل کنند. در آینده ای نزدیک احزاب حاکم هستند که باید تعطیل شوند.»

رییس فراکسیون HDP افزود: «حکومت فردی را که یک توئیت انتقادی بازنشر کرده دستگیر می کند اما افرادی را که با سلاح به دفتر حزب ما حمله می کنند بازداشت نمی کند. شما مسئول هر حمله ای پس از این هستید. با این همه ما از این حمله ها نمی ترسیم و قدمی عقب نشینی نخواهیم کرد.»

کد خبر 24728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha