افتتاح «شهر کتاب ایلام» و یک اتفاق خوب فرهنگی

سرویس ایلام - شهر کتاب ایلام با حضور جمعی از مسئولین فرهنگی، نویسندگان، هنرمندان، ناشران و روزنامه نگاران ایلامی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، امروز شنبه شهر کتاب ایلام با ۱۰ هزار عنوان کتاب در زمینه‌های مختلف برای بزرگسالان و ۲ هزار عنوان کتاب برای کودکان و دیگر کالاهای فرهنگی، نوشت افزار، لوزام هنری و... کار خود را آغاز کرد.

عمران خودآموز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در سخنان کوتاهی راه اندازی شهر کتاب را یک کار بزرگ فرهنگی و نقطه عطفی در حوزه فرهنگ شهر ایلام دانست که آثار و تبعات آن به تدریج خود را نشان خواهد داد.

او گفت: علاوه بر دایر کردن یک مرکز جامع عرضه کتاب از بهترین ناشران ایران، شهر کتاب باید برای خود یک پیوست فرهنگی تعریف کند و با سلسله برنامه های فرهنگی، درس گفتارها، نشستهای نقد و بررسی کتاب، ارتباط گیری با هنرمندان و ناشران و... از یک کتابفروشی صرف به سمت یک مرکز فرهنگی تمام عیار سوق پیدا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان ایلام پیشنهاد داد: از آنجا که در استان ایلام به دلیل فقدان شبکه توزیع مناسب همواره با عدم دسترسی مردم به آثار منتشره توسط نویسندگان و ناشران ایلامی مواجهیم، لذا انتظار داریم که شهر کتاب به عنوان محل دائمی نمایشگاه کتاب استان زمینه عرضه آثار منتشرشده توسط نویسندگان و ناشران استان را به شکل مجزا فراهم کند.

شکیبا عزیزبیگی، مدیر شهر کتاب ایلام نیز ضمن معرفی خود و مراحل دو ساله ای که برای راه اندازی شهر کتاب و اخذ استانداردهای لازم طی شده است، عنوان کرد: برای اخذ نمایندگی شهر کتاب استانداردهای بالایی را باید فراهم می کردیم و تلاش زیادی داشتیم که شهر کتاب ایلام مکانی در خور و شأن مردم با فرهنگ استان باشد.

او تاکید کرد: یکی از اهداف راه اندازی شهر کتاب در ایلام بدیل این مکان به عنوان مرجع و محلی برای کتابهای ناشران، نویسندگان و شاعران استان بوده است که در این راستا به زودی قسمت مجزای کتابهای کُردی و ناشران ایلامی را در فضای شهر کتاب راه اندازی خواهیم کرد.

کد خبر 24903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha