اگر با احزاب اپوزیسیون به توافق برسیم نامزد مشترک معرفی خواهیم کرد

سرویس ترکیه - مدت سنجر رئیس HDP اعلام کرد که در صورت توافق با دیگر احزاب اپوزیسیون حزبش نامزدی مشترک با این احزاب برای ریاست جمهوری خواهد داشت.

به گزارش کردپرس، مدحت سنجر رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) اعلام کرد که «اگر بتوانیم با مذاکره با همه احزاب اپوزیسیون به توافق برسیم، برای پذیرش یک نامزد مشترک تصمیم گرفته و بر اساس آن عمل خواهیم کرد.»

مدحت سنجر در گفتگو با خبرگزاری عنقا (ANKA) درباره انتخابات آتی ریاست جمهوری گفت: « ما مایل به مذاکره با دیگر احزاب اپوزیسیون ترکیه هستیم. می خواهیم مذاکرات روشن و شفافی درباره انتخابات ریاست جمهوری داشته باشیم. اگر اجماع حاصل شود، تعیین نام دشوار نخواهد بود. اگر بتوانیم با مذاکره با همه احزاب اپوزیسیون به توافق برسیم، برای پذیرش یک نامزد مشترک تصمیم گرفته و بر اساس آن عمل خواهیم کرد. در غیر این صورت اگر نتوانیم به توافق مشترک دست یابیم، بعداََ درباره تصمیم دیگر خود سخن خواهیم گفت.»

سنجر درباره دیدارهای اخیر رؤسای HDP با رؤسای حزب جمهوری خواه خلق (CHP) و حزب دموکراسی و پیشرفت (DEVA) گفت: «ما شاهد بحران روز افزون اقتصادی در کشور بودیم. این بحران باعث ایجاد خسارت زیادی در زندگی مردم شده است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا ابتکار عمل را به دست گرفته و با احزاب دیگر اپوزیسیون وارد گفتگو شویم. دیدارهای ما دو موضوع کانونی داشتند، اول اقدام مشترک درباره برگزاری انتخابات زودهنگام و آشکار کردن اراده مشترک احزاب برای پیشگیری از ستم بیشتر از سوی حکومت به مردم با بحران اقتصادی و ...»

سنجر با بیان این که می داند درخواست برگزاری انتخابات زوهنگام به دلیل کم بودن آرای احزاب اپوزیسیون رد خواهد شد، گفت: «ما تصمیم داریم برای تأثیرگذاری بیشتر یک پیشنهاد مشترک برای برگزاری انتخابات زودهنگام به مجلس ارائه دهیم. شاید در میان اعضای حزب عدالت و توسعه (AKP) نیز کسانی که از کارهای این حزب رضایت ندارند به ما پیوسته و به درخواست برگزاری انتخابات زودهنگام رای مثبت دهند. در این صورت می توانیم امیدوار باشیم که آرای ما به 360 برسد.»

رئیس مشترک HDP اعلام کرد که در حال حاضر تعدادی از نمایندگان CHP و HDP در حال بررسی یافتن راه های احتمالی دیگر برای قرار دادن موضوع برگزاری انتخابات زودهنگام در دستور کار مجلس هستند.

کد خبر 24907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha