خدمات ناباروری در کردستان زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفت

سرویس کردستان - مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: در راستای افزایش جمعیت و ابلاغ دستورالعملی از سوی سازمان مرکزی، زمینه پرداخت هزینه خدمات ناباروری زوجین از سوی بیمه سلامت در این استان فراهم شده است.

به گزارش کرد پرس، انور اسماعیلی گفت: با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی و به منظور افزایش جمعیت زوج های نابارور تا سه نوبت در سال و تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال می‌توانند هزینه خدمات تشخیصی و درمانی پیشرفته را در مراکز دولتی و خصوصی از محل بیمه سلامت دریافت کنند.

وی افزود: بر این اساس بیمه شدگان می‌توانند از خدمات تخصصی سه دوره شامل «آی یو آی»، «آی وی اف» و «اف ای تی» با پوشش بیمه‌ای ۹۰ درصد تعرفه بخش دولتی در مراکز درمان ناباروری و ۹۰ درصد تعرفه بخش عمومی غیردولتی در بخش های عمومی غیردولتی در طول یک سال (تا پایان سال جاری) بهره‌مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان اظهار کرد: در حال حاضر بخش خدمات دارویی و درمان ناباروری در بخش‌های سرپایی و بستری زیرپوشش بیمه سلامت قراردارد و در سال جاری نیز با این ابلاغیه، پوشش خدمات درمان ناباروری توسعه پیدا کرده است.

اسماعیلی ادامه داد: براساس دستورالعمل ابلاغ شده بیمه شدگان واجد شرایط می توانند با ارائه مدارک به بیمه سلامت هزینه خدماتی که از اول امسال به انان ارائه شده از این سازمان دریافت کنند، ضمن اینکه زوجین نابارور در سامانه نشان دار می شوند و خدماتی مانند داروها و پاراکلینیک را دریافت می کنند.

وی یادآور شد: در کردستان مرکز تخصصی برای ارائه این خدمات به زوج های نابارور وجود ندارد و افراد برای انجام آزمایش ها برای انجام «آی یو آی»، «آی وی اف» و «اف ای تی» به استان‌های مجاور می روند، لذا در صورتی که مرکزی بخواهد این خدمات را ارائه دهد بیمه سلامت آمادگی همکاری را دارد.

کد خبر 24908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha