مساجد ایلام محور کارهای فرهنگی قرار بگیرند

سرویس ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در هشتاد و هفتمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: تبلیغ، ارتباط با خدا، گشایش مساجد و محور بودنشان و توجه به فرهنگ نماز به‌عنوان یک دغدغه جدی باید در سطح جامعه مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار افزود: اگر ارتباط ما با خدا مستحکم شود، خیلی از مشکلات در جامعه ما رفع خواهد شد و یکی از مهم ترین عوامل و راهکارهای موثر مقابله با آسیب های اجتماعی، پرداختن به بحث نماز و توسعه و ترویج این فریضه الهی است.

وی با اشاره به اینکه باید یک رویکرد جدید در بحث نماز و سرمایه گذاری در این حوزه داشته باشیم، یادآور شد: به واسطه شیوع کرونا، مدت بسیار طولانی است که مساجد تعطیل و یا نیمه تعطیل بوده است، شرایط جدید ما این اقتضا را دارد که مساجد گشایش یافته و به سمت اقامه نماز جماعت در سطح مساجد حرکت کنیم.

امام جمعه ایلام ابراز کرد: روحانیون، طلاب، اصحاب رسانه، صدا و سیما و فضای مجازی و تریبون داران یک فضاسازی مناسب برای محوری کردن مسجد و ارتباط با خدا داشته باشند و برای اجرای برنامه ها دستگاه ها همکاری لازم را داشته باشند.

حسن بهرام نیا استاندار ایلام نیز در این جلسه گفت: ضرورت دارد مدیران با زعامت نماینده ولی فقيه در استان مصوبات شورای فرهنگ عمومی که پیش زمینه ای برای تحول در استان خواهد بود را با بهره گیری از منابع تخصیصی اجرایی نمایند.

وی تاکید کرد: زیرساخت همه تحولات و توسعه فرهنگ استان، برگزاری شورای فرهنگ عمومی و مصوبات این شورا است که باید در چهارچوب ضوابط و قواعد اجرایی شوند.

وی بیان کرد: همانطور که مردم ما نیاز به مسجد دارند نیاز به تفریحگاه هم دارند.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه تحقق و اجرای این برنامه به طور قطع نیاز به بودجه و اعتبارات مناسب دارد، یادآور شد: آنچه در قالب بودجه استان و تخصیص درصدی از اعتبارات ادارات و دستگاه های اجرایی برای امور فرهنگ عمومی است، تخصیص خواهد یافت.

کد خبر 25060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha