پیشگیری از شیوع اُمیکرون نیاز به عزم جهادی دارد

سرویس کردستان - معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه اگرچه شیب کرونا تقریبا ملایم است و اُمیکرون را باید جدی بگیریم، گفت: با پیش‌بینی و پیشگیری به نحوی عمل کنیم که مقابله با این ویروس به مرحله درمان نرسد و این کار نیاز به عزم جهادی و همراهی همه بخش‌ها دارد.

به گزارش کرد پرس، سردار رسول رحیمی در ستاد پدافند غیرعامل استان کردستان، اظهار کرد: طرح جامع پدافند غیرعامل به عنوان نقشه راه استان‌ها تاکنون در ۲۵ استان رونمایی شده و امروز نیز با حضور متولیان امر در کردستان رونمایی می شود.

وی اظهار کرد: بر همین اساس باید همه برنامه‌ها در حوزه پیش‌بینی، پیشگیری و مصون‌سازی در قالب و چهارچوب این طرح جامع جلو بروند.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور به وظایف و اهداف طرح جامع پدافند غیرعامل اشاره کرد و افزود: بازدارندگی دفاعی، تسهیل مدیریت بحران، افزایش پایداری استمرای خدمات ضروری و کاهش آسیب‌پذیری از اهداف مهم این طرح است.

رحیمی با بیان اینکه در حوزه زیرساخت‌ها باید پدافند غیرعامل از صفر اعمال شود و در این راستا همه به وظایف خود عمل کنند، ادامه داد: استان کردستان به لحاظ منابع طبیعی و غیره ظرفیت‌های خوبی دارد و نخستین نیروگاه خصوصی صادرکننده برق در کردستان است.

وی یادآور شد: مخاطرات طبیعی یا انسان‌ساز از تهدیدات پدافندی هستند و اولویت تهدیدات در استان کردستان براساس بررسی‌های صورت گرفته، در سه بخش نظامی، تروریستی سایبری و خرابکاری در قالب طرح جامع پدافند غیرعامل در زیر بخش‌های مختلف تعریف شده است.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه مصون‌سازی مراکز دیسپاچینگ، مصون‌سازی پست‌های برق و راهبری جابجایی مراکز مهم و غیره از مسائلی است که در این طرح جامع دیده شده، بیان کرد: قبل از تدوین و اتمام طرح جامع پدافند غیرعامل استان مواردی از طریق خود استان به عنوان اولویت‌های مهم مطرح شده بود که در قالب این برنامه جامع به این نکات توجه کرده‌ایم.

اُمیکرون را باید جدی بگیریم

رحیمی گفت: اگرچه شیب کرونا تقریبا ملایم است و آمار مبتلایان در کشور کم است، اُمیکرون را باید جدی بگیریم و با پیش‌بینی و پیشگیری به نحوی عمل کنیم که مقابله با این ویروس به مرحله درمان نرسد و این کار نیاز به عزم جهادی و همراهی همه بخش‌ها دارد.

وی با اشاره به وضعیت کشور در زمینه تزریق واکسن کرونا و مشکلاتی که قبلا در این زمینه وجود داشت، اظهار کرد: قبلا در تزریق واکسن در کشور عقب بودیم، با تلاش‌هایی که صورت گرفت امروز در وضعیت بسیار خوبی قرار داریم باید زمان را مغتنم بشماریم و با جدیت هرچه تمام به سراغ عملیاتی کردن ۱۰۰ درصد اهداف طرح شهید سلیمانی برویم.

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: آمار و گزارشات ارائه شده در زمینه پیشرفت‌های حاصله در طرح شهید سلیمانی و واکسیناسیون همگانی بیانگر این است که عزم خوبی در کنترل بیماری در استان وجود دارد.

رحیمی ادامه داد: مهمترین موضوع در مقابله با کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی است که باید هر کدام باید از خودمان شروع کنیم و همه دستگاه‌ها را در این راستا درگیر سازیم.

وی در ادامه با تاکید براینکه مردم کردستان لیاقت بیشترین و بهترین خدمات را دارند، یادآور شد: در حالی که باید خدمات مضاعف در این استان ارائه شود در طول ۳ سال گذشته ۳ تانکر در این استان منفجر شده و خسارات زیادی وارد کرده است.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان کرد: باید تزریق واکسن کرونا در روستاها را با بهره‌گیری از ظرفیت نیروهای بسیج و ارتش، هلال احمر و سایر ادارات به ۱۰۰ درصد برسانیم.

رحیمی با اشاره به اینکه در اجرای بندهای طرح شهید سلیمانی اگر نقاط ضعفی وجود دارد باید با کمک همدیگر و تعامل و همراهی برطرف کنیم، گفت: عادی‌انگاری در مورد کرونا باید در کردستان به صفر برسد در برخی نقاط شاهد هستیم که مردم کرونا را تمام شده می‌دانند و رعایت نکات بهداشتی در سطح بسیار ضعیفی است.

کد خبر 25194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha