آخرین وضعیت حسکه و زندان الصناعه

سرویس سوریه-هنوز وضعیت شهر حسکه و محله‌های نزدیک به زندان الصناعه که چند روز پیش مورد حمله داعش قرار گرفت به حالت عادی برنگشته است.

به گزارش کُردپرس، گشت نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) و نیروهای امنیت داخلی (آسایش) در محله های شهر حسکه برای پنجمین روز متوالی از زمان اعلام کنترل کامل زندان الصناعه ادامه دارد.

به گزارش منابع میدانی در حسکه، در همین حال، محله های العزیزیه و الغزال در شرق شهر حسکه شاهد بازرسی شدید گشتی های آسایش در جستجوی اعضای داعش و فراریان از زندان است.

صبح امروز دوشنبه صدای تیراندازی در منطقه شمال زندان الصناعه شنیده شد اما جزئیات بیشتری در دست نیست.

روز یکشنبه، گشت‌های نیروهای امنیتی در حین گشتزنی در محله عزیزیه توانستند دو مهاجم انتحاری را که کمربند انفجاری بسته بودند، دستگیر کنند.

در همین حال، در غیبت هلیکوپترهای ائتلاف بین المللی بر فراز آسمان شهر، گشتزنی در محله های غوران و الظهور که در مجاورت زندان الصناعه در جنوب حسکه قرار دارند، ادامه دارد.

از روز جمعه بازگشت تدریجی اهالی محله غوران غربی پس از پایان عملیات جستجو در بخش هایی از محله آغاز شد.

بر اساس اظهارات رهبران نظامی، نیروهای دموکراتیک سوریه و آسایش از ۲۶ ژانویه توانستند صدها تن از اعضای گروه داعش را دستگیر کنند که از زندان الصناعه فرار کردند.

بر اساس آنچه فرماندهی کل نیروهای سوریه دموکراتیک اعلام کرد، در ۲۰ ژانویه، حدود ۲۰۰ نفر از اعضای هسته های داعش به زندان الصناعه در محله غوران برای فراری دادن زندانیان داعش حمله کردند.

کد خبر 26521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha