۵۰۰۰ چند نقطه دارد؟ / خداداد ابراهیمی

سرویس ایلام - تا همین یکماه پیش از شنیدن رقم ۱۰۰۰ نفری مرگ و میر مبتلایان به کرونا در اروپا، وحشت می کردیم. عدد که در چین به ۳ هزار نفر رسید کمی به فکر فرو رفتیم که؛ بیچاره چشم بادامی‌ها! نکند روزی ما هم ...

به گزارش خبرگزاری کردپرس، وقتی آمار جانباختگان ویروس کرونا در اسپانیا به ۴ هزار نفر رسید، هیچ وحشت نکردیم غافل از اینکه وضعیت قرمز بود تا آنجا که رئیس ستاد مشترک ارتش اسپانیا از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درخواست کمک کرد. یعنی باید ترسید از این کرونا اما ما پنداشتیم که از کرونا فرسنگ‌ها دوریم و باکی نیست.

آژیر هراس آور آمبولانس‌ها مارا بیدار نکرد، ازدیدن ویدیوی دفن جنازه‌های کرونایی‌ها، عبرت نگرفتیم. از مشاهده‌ی انبوه جمعیت ماسک‌زده‌های جهان، خم به ابرو نیاوردیم و...

تا اینکه امروز ۳1 اردیبهشت ۹۹سخنگوی وزارت بهداشت با تاسف جانباختن۵۰۰۰ از هموطنان مبتلا به کرونا را اطلاع‌رسانی کرد.
آیا این خبر مارا غافل گیر کرد؟! درخود مچاله شدیم؟! به برباد رفتن ۵۰۰۰ آرزو، غمگنانه فکر کردیم؟! به خاطر بی مبالاتی به قرنطینه خانگی خود را سرزنش کردیم؟!

امروز تعداد جانباختگان کرونا در کشور ما از ۵۰۰۰ نفر فراتر رفت. این آمار فقط یک عدد نیست، پنج هزار جان عزیز است که از دست داده‌ایم. جان هموطن، جان من است، جان توست، جان همه‌ی ماست! ما از امروز باید مترصد باشیم که جان سایر هموطنان به خطر نیفتد. کافی‌ست تا به سلامت مردم وفادار بمانیم. کافی‌ست فاصله اجتماعی را مراعات کنیم. کافی‌ست پروتکل بهداشتی را نصب العین قرار دهیم و با خود فکر کنیم که براستی عدد پنج هزار چند نقطه دارد؟!

کد خبر 269445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha