محکوم به قصاص در روز اجرای حکم در خوی بخشیده شد

سرویس آذربایجان غربی- رئیس دادگستری خوی از رهائی و بازگشت به زندگی محکوم به قصاص نفس با گذشت اولیاء دم، در روز قصاص فرد محکوم خبر داد.

به گزارش کردپرس، حسن ابراهیمی با اعلام این خبر گفت: هفته گذشته با تلاش و وساطت های انجام گرفته، دادستان عمومی و انقلاب، مسئولین زندان و اعضای شورای حل اختلاف شعبه مستقر در زندان و ریش سفیدان و معتمدین محلی شهرستان خوی در راستای عمل به سنت حسنه عفو و گذشت با گذشت و اعلام رضایت اولیاء دم مقتول، زندانی محکوم به قصاص نفس، از دارمجازات رهائی یافته و زندگی دوباره یافت.

او افزود: این اقدام خدا پسند در روز اجرای حکم قصاص در زندان این شهرستان صورت گرفت و این چندمین مورد از تلاشهای مسئولین قضائی و اعضای شورای حل اختلاف زندان و خیرین شهرستان خوی، در ماهها و سالهای اخیر می باشد که منجر به اخذ رضایت و گذشت اولیاء دم و رهایی محکوم علیه از دار مجازات می شود.

رهایی از چوبه دار در نقده

در اقدامی دیگر نیز رئیس دادگستری شهرستان نقده از رهایی محکوم به قصاص از مجازات اعدام با میانجی گری اعضای شعبه ویژه زندان این شهرستان خبر داد.

داود سلطانی رئیس دادگستری و شورای حل اختلاف شهرستان نقده با اعلام این خبر گفت : در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و پیشبرد اهداف و سیاست های تحولی قوه قضائیه در حل و فصل دعاوی و توسعه حل اختلاف از طریق برقراری صلح و سازش، اعضای شورای حل اختلاف شعبه ویژه زندانیان شهرستان نقده موفق به اخذ رضایت از اولیای دم در پرونده قتل عمد شده و موجب رهایی محکوم به قصاص از مجازات اعدام شدند.

او اظهار داشت: پرونده این محکوم علیه پس از ارجاع به شعبه ویژه زندانیان شورای حل اختلاف شهرستان نقده با تلاش های شبانه روزی اعضای این شعبه پیگیری و پس از مراجعات مکرر به محل زندگی اولیای دم واقع در یکی از روستاهای شهرستان ارومیه و تشکیل جلسات صلحی و انجام اقدامات سازشی توانستند با استفاده حداکثری از ظرفیت های شورای حل اختلاف ، ریش سفیدان و معتمدین محلی و روحانیون معزز، رضایت بی قید و شرط اولیای دم در این پرونده قتل را اخذ نمایند.

رئیس دادگستری شهرستان نقده ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش های اعضای شوراهای حل اختلاف در حل و فصل دعاوی و اختلافات از طریق صلح و سازش ، اقدام ایشان در ترویج فرهنگ عفو و گذشت در جامعه را ارزشمند و اثرگذار دانسته و بر بهبود و پیشبرد مستمر آن تاکید نمود.

کد خبر 2724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha