بازداشت کارگردان کُرد توسط پلیس ضد ترور ترکیه 

سرویس ترکیه - عبدالسلام کیلگی کارگردان کُرد پس از سفر به ترکیه از سوی پلیس ضد ترور به دلایل نامعلومی بازداشت شد.

به گزارش کردپرس، عبدالسلام کیلگی، کارگردان کُرد، معروف به سلامو که از آلمان به ترکیه سفر کرده بود، در فرودگاه عدنان مندرس ازمیر بازداشت شد.

به نوشته بیانت، سلامو که به تازگی از آلمان باز می گشت و قرار بود از ازمیر به مقصد ماردین پرواز کند، با دستور دادستانی عمومی استانبول، بدون اطلاع به وکلایش توسط نیروهای پلیس ضد ترور ترکیه (TEM) در فرودگاه ازمیر بازداشت شد.

دادستانی استانبول پس از بازداشت سلامو، دستور محرمانه بودن پرونده قضائی تشکیل شده علیه سلامو را صادر کرد. بر اساس تصمیم دادستانی، سلامو در بازداشت 4 روزه در بازداشتگاه شعبه TEM اداره امنیت ازمیر نگهداری می شود. در پایان این مدت با صلاحدید دادگاه یا آزاد می شود یا روانه زندان خواهد شد.

گفتنی است، سلامو کارگردان مشهور کرد، با فیلم مش (راه پیمودن/Meş) در سینمای اروپا شناخته شده است. او این فیلمنامه را با همکاری شیار عبدی نوشته و خود نیز علاوه بر کارگردانی در این فیلم بازی کرده است. فیلم مش محصول سال 2011 است که در نصیبین فیلمبرداری شده است. این فیلم قصه آزار و اذیت و سرکوب مردم کرد پس از کودتای نظامی 1980 در کردستان ترکیه را از نگاه یک پسربچه 12 ساله روایت می کند.

فیلم مش پیشتر برنده 4 جایزه مختلف از 48 مین جشنواره فیلم آنتالیا شده است. بر اساس گزارش ها سلامو در حال نوشتن فیلمنامه یک فیلم بلند سینمایی درباره روزنامه نگاران کرد بود و قصد داشت فیلم جدید خود را در روزهای آینده در کردستان ترکیه فیلمبرداری کند.

کد خبر 27240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha