PKK خواستار مشارکت جهانی برای آزاد سازی اوجالان شد

سرویس ترکیه - PKK با انتشار بیانیه ای به مناسبت سالروز دستگیری عبدالله اوجالان خواستار همراهی گروه های مختلف در سراسر جهان برای آزاد سازی او شد.

به گزارش کردپرس، حزب کارگران کردستان (PKK) با انتشار بیانیه ای به مناسبت 15 فوریه، سالروز دستگیری عبدالله اوجالان رهبر این حزب، خواستار گسترش مبارزه برای آزادی اوجالان در سراسر جهان شد.

در بخشی از این بیانیه که در آژانس خبری فرات منتشر شده، آمده است: «23 سال از ربودن عبدالله اوجالان از کنیا و استرداد او به ترکیه به شیوه‌ای توطئه‌گرانه گذشت. توطئه 15 فوریه با مدیریت ایالات متحده آمریکا، حمله نظام مدرنیته سرمایه‌داری جهانی برای نابودی هویت کردهای آزاد وارد 24مین سال خود می‌شود. ما کردها 23 سال است با شعار «نمی‌توانید روز ما را تاریک کنید» علیه این حمله توطئه گرانه ایستادگی کرده ایم. ما تاکنون حمله های بسیاری را خنثی کرده ایم و اکنون نیز می‌خواهیم در 24مین سالگرد، این توطئه را به تمامی از میان برداریم.»

PKK با محکوم کردن دستگیری و انزوای اجباری 24 ساله اوجالان، از همه افراد و گروه های دموکراسی خواه در سراسر جهان خواست تا در مبارزه مشترک برای آزاد سازی اوجالان شرکت کنند. PKK اعلام کرد که در 24مین سالگرد دستگیری اوجالان قصد دارد مبارزه خود را به صورت جهانی گسترش دهد.

کد خبر 27422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha