اعتراض نماینده بوکان به جمع آوری تجهیزات پروژه آبیاری «دشت رحیم خان»

سرویس آذربایجان غربی- تصمیم شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی برای جمع آوری ایستگاه های پمپاژ دشت رحیم خان به شدت مورد اعتراض نماینده بوکان در مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

به گزارش کردپرس، انور حبیب زاده در دیدار اخیر با وزیر نیرو ضمن مخالفت با این تصمیم گفت: پمپاژ دشت رحیم خان در دوره های پنجم و هفتم مجلس شورای اسلامی در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو بود و بخشی از آن نیز با حضور وزرای وقت این دو وزارت خانه به بهره برداری رسیده است اما شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی اعلام کرده که ایستگاه های پمپاژ را جمع می کند.

حبیب زاده در ادامه تاکید کرد: باتوجه به بافت کشاورزی منطقه این اقدام تبعات منفی و تنشهای اجتماعی را به همراه خواهد داشت.

او از وزیر نیرو درخواست کرد که ضمن جلوگیری از پرچیده شدن تجهیزات مورد نظر اعتبارات لازم برای اجرا و پیشرفت این طرح در نظر بگیرد.

نماینده بوکان بیان کرد: طرح پمپاژ دشت رحیم خان با ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی، تابستان سال۱۳۹۶ توسط دبیرکارگروه و مجری طرح احیاء دریاچه ارومیه متوقف شده و شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی اعلام کرده تا تعیین تکلیف نهایی تجهیزات ایستگاه های پمپاژ چهارگانه را پس از مونتاژ و برچیده شدن به انبار شرکت حمل و نگهداری می کند.

هفته گذشته نیز رییس جهاد کشاورزی مهاباد در جلسه ایی با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به سیاست های ستاد احیای دریاچه ارومیه در شهرستان های حوضه آبریز دریاچه، بیان کرد: برای نمونه در روستای دوستعلی شهرستان مهاباد ۴۰۰ هکتار تحت پروژه آبیاری تجمعی قرار گرفته و در حالی که ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته توسط ستاد احیای دریاچه ارومیه این پروژه متوقف شده است و حدود ۳ سال است که راکد مانده است!

انتقادها در خصوص لزوم بازنگری سیاست های سخت گیرانه ستاد احیای دریاچه ارومیه در کاهش آب مصرف کشاورزی و صنعت در آذربایجان غربی از مسئولان این استان به سطح وزارت خانه هم رسیده است، اما ستاد احیا کوچکترین اهمیتی به انتقادات نداده و سخت گیری آن در کنار متضرر ساختن کشاورزی و صنعت در آذربایجان غربی، شامل حال آذربایجان شرقی نمی شود.

در کردپرس بیشتر بخوانید؛

صدای بلند اعتراض بر سر ستاد احیای دریاچه ارومیه / آذربایجان غربی آب می خواهد!

فشار ستاد احیای دریاچه ارومیه در راستای مصرف آب کشاورزان را متضرر ساخت

انتقاد نماینده بوکان در مجلس از بی عدالتی ستاد احیای دریاچه ارومیه

کد خبر 2759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha