تامین ناوگان عمومی با ظرفیت ۱۱ هزار صندلی برای جابجایی زائران

سرویس کرمانشاه _ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی این استان با ۱۱هزار صندلی آماده جابجایی زائران اربعین حسینی(ع) است.

به گزارش کردپرس؛ فریبرز کرمی گفت: با توجه به برنامه ریزی ها و جلسات برگزار شده با انجمن های صنفی حمل و نقل عمومی استان کرمانشاه، ۱۱ هزار و ۵۲ صندلی در ناوگان حمل و نقل عمومی برای جابجایی زوار اربعین حسینی (ع) از استان کرمانشاه پیش‌بینی شده است.

وی افزود: این تعداد صندلی در ناوگان عمومی اعم از اتوبوس، مینی‌بوس، سواری و مینی‌بوس های آژانس سرویس دهی شهری آماده شده است.

کرمی عنوان کرد: کل ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر برای جابجایی زوار به خدمت گرفته می شود که تعداد ناوگان اتوبوسی ۱۵۲ دستگاه با تعداد ۴هزار و ۵۱۴ عدد صندلی، مینی‌بوس ۱۸۲ دستگاه با تعداد ۳ هزار و ۹۴ صندلی، سواری ۴۰۰ دستگاه با تعداد یک هزار و ۶۰۰ صندلی و مینی‌بوس آژانس سرویس دهی شهری به تعداد ۹۰ دستگاه با یک هزار و ۸۴۴ دستگاه صندلی، آماده خدمات رسانی به زوار اربعین هستند.

کرمی با اشاره به اینکه جلسات کمیته حمل و نقل ستاد اربعین استان به صورت منظم برگزار و هماهنگی‌های مناسبی بین دستگاه‌های مرتبط عضو این کمیته برقرار شده است، افزود: بررسی و ارسال ظرفیت و لیست ناوگان تحت پوشش شرکت‌ها و مؤسسات اتوبوس‌رانی، مینی‌بوس، سواری کرایه و چگونگی نظارت بر ضوابط و مقررات حمل و نقل از لحاظ رعایت نرخ جابجایی، دستورالعمل‌های مربوط به نظافت ناوگان کنترل تجهیزات فنی و موارد مرتبط با ایمنی ناوگان، توسط مدیران فنی شرکت‌ها از جمله مواردی است که در این جلسات مورد بررسی قرار گرفته است.

وی در ادامه بیان کرد: برای تأمین و ارتقای ایمنی زائران در سفرهای جاده‌ای، شرکت‌های مسافربری مکلف شده‌اند تا نسبت به کنترل فنی ناوگان و برگه معاینه فنی اقدام نمایند و در صورت وجود هرگونه نقص و ایرادهای فنی در خودروها نسبت به رفع، مبادرت ورزند.

کد خبر 2759267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha