تداوم بحث ها بر سر تغییر ریاست CHP، مقامات خواستار استعفای نامزدها از سمت خود هستند

سرویس ترکیه - مقامات CHP که طرفدار قلیچدار اوغلو هستند از اوزگور اوزل خواسته اند تا اگر طالب شرکت در انتخابات ریاست حزب است، از سمت خود در مجلس استعفا کند.

به گزارش کردپرس، در حالی که حزب جمهوری خواه خلق (CHP) در حال آماده شدن برای برگزاری کنگره بزرگ حزب و انتخاب رئیس جدید آن است، گمانه زنی ها درباره نامزدی اوزگور اوزل به عنوان نامزد مخالفان کمال قلیچدار اوغلو رئیس فعلی حزب ادامه دارد.

روزنامه جمهوریت امروز به نقل از منابع خود در داخل حزب مدعی شد که اوزگور اوزل از طرف گروه مخالف و منتقد قلیچدار اوغلو قرار است که به مصاف مبارزه با رهبر CHP برود. 

برخی از مقامات ارشد CHP گفته اند که بهتر است اوزل پیش از اعلام نامزدی خود برای شرکت در انتخابات داخلی حزب، از سمت خود استعفا کند. اوزل در حال حاضر نماینده ارشد و رئیس فراکسیون CHP در مجلس ترکیه است. این مقامات CHP معتقدند که استعفای او پیش از نامزدی اخلاقی تر است. با این حال اعضای گروه مخالفان قلیچدار اوغلو گفته اند که با استعفای اوزل موافق نیستند. 

از سوی دیگر در حالی که CHP در حال برگزاری نشست های استانی خود است، اخبار حاکی از این هستند که مقامات CHP از اوزل خواسته اند که اگر خواستار نامزدی برای ریاست حزب است این را پیش از برگزاری کنفرانس های استانی اعلام کند. شنیده ها حاکی از این هستند که اوزل منتظر اتمام نشست های استانی حزب و برآورد نتایج این نشست ها است تا بعد درباره نامزدی خود تصمیم بگیرد.

گفتنی است، پس از برگزاری انتخابات ماه می و شکست سنگین کمال قلیچدار اوغلو و CHP در انتخابات، انتقادات از رهبر این حزب بالا گرفت با این حال قلیچدار اوغلو نشان داد که نمی خواهد از صندلی خود برخیزد. کشمکش میان اعضای CHP زمانی بالا گرفت که تصاویر نشست پنهانی مخالفان قلیچدار اوغلو به رهبری اکرم امام اوغلو در فضای مجازی منتشر شد. لو رفتن این ویدئو باعث آشکار شدن درگیری ها میان مقامات حزب و برملا شدن شکل گرفتن اپوزیسیون در داخل حزب اصلی اپوزیسیون شد.

کد خبر 2759373

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha