کمال قلیچدار اوغلو با بی آبرویی تمام از صحنه سیاسی ترکیه کنار گذاشته شد/اوزگور اوزل رهبر جدید CHP

سرویس ترکیه - کمال قلیچدار اوغلو با فاصله زیادی انتخابات داخلی CHP را از دست داد و کرسی ریاست حزب را به اوزگور اوزل نماینده جوان CHP واگذار کرد. 

به گزارش کردپرس، پس از شکست های پیاپی و در نتیجه نارضایتی عمومی از کارنامه انتخاباتی کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خواه خلق (CHP) روز گذشته سی و هشتمین کنگره بزرگ CHP برگزار شد و کمال قلیچدار اوغلو رهبر این حزب، با فاصله زیادی در آرای حزب، کرسی ریاست را به رقیب تازه نفس و جوان خود اوزگور اوزل واگذار کرد.

در انتخابات عمومی سی و هشتمین کنگره بزرگ CHP که از صبح روز گذشته (شنبه 4 نوامبر) آغاز شد و تا پاسی از شب (بامداد امروز یکشنبه 5 نوامبر) ادامه یافت، رای گیری میان نامزدهای ریاست حزب به دلیل به دست نیامدن دو سوم آرا به دور دوم کشیده شد.

رای گیری در دور دوم از ساعت 00:30 نیمه شب آغاز شد و در ساعت 02:30 بامداد به پایان رسید.

در این رای گیری 1367 نماینده از 81 استان مختلف ترکیه شرکت کردند. در نتیجه این رای گیری که از سوی اکرم امام اوغلو شهردار محبوب استانبول و عضو ارشد CHP اعلام شد، اوزگور اوزل نماینده ارشد CHP (نماینده مانیسا)، با کسب 812 رای به ریاست این حزب رسید. کمال قلیچدار اوغلو در این رای گیری 536 رای کسب کرد و علیرغم میل خود، مجبور به واگذاری کرسی ریاست حزب مادر اپوزیسیون ترکیه شد.

اوزل هشتمین رئیس CHP است، حزبی که از سوی مصطفی کمال آتاترک بنیانگذار جمهوری ترکیه تاسیس شد.

اوزگور اوزل متولد  1974 و فارغ التحصیل رشته دارو سازی از دانشگاه اژه است. او فعالیت سیاسی خود را از سال 2001 آغاز کرد و در دوره های 24، 25، 26، 27 و 28 (دوره کنونی) پیوسته به عنوان نماینده مجلس از حوزه مانیسا انتخاب شده است. اوزل متاهل و پدر یک فرزند است. او به زبان های آلمانی و انگلیسی نیز مسلط است.

کمال قلیچدار اوغلو با بی آبرویی تمام از صحنه سیاسی ترکیه کنار گذاشته شد/اوزگور اوزل رهبر جدید CHP

کمال قلیچدار اوغلو که پس از شکست سنگین انتخاباتی در برابر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه آماج انتقادات زیادی قرار گرفته بود، تا آخرین لحظه شکست را نپذیرفت و تسلیم خواست اعضای حزب برای استعفا نشد.

او شب گذشته در نهایت ناباوری، کرسی ریاست حزب را به رقیب جوان خود اوزل واگذار کرد. قلیچدار اوغلو پس از اعلام آرای انتخابات از سوی تشکیلات حزب، در حساب کاربری خود در شبکه های اجتماعی نوشت: «تا امروز اعتماد رهبر بزرگمان آتاتورک را با افتخار به دوش کشیده ام. امروز با تصمیم نمایندگان کنگره، از سمت ریاست خداحافظی می کنم.»

کد خبر 2762856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha