کردها قربانی معادلات بزرگ در سوریه

مجله کنورسیشن نوشت: بازیگران بزرگ در سوریه درگیر معادلات بزرگترین هستند که کردهای این کشور را به حاشیه رانده است.

مجله سیاسی کنورسیشن هشدار داد بازیگران داخلی و خارجی در سوریه درگیر معادلات بزرگ‌تری هستند که موجب شده است کردهای این کشور به حاشیه رانده شوند.

 این نشریه بریتانیایی با اشاره به مشغول شدن ترکیه و دولت سوریه به بررسی امکان عادی‌سازی روابط، تقابل میان روسیه و آمریکا در این کشور و در نهایت احتمال شکل‌گیری یک اتحاد بزرگ برای بیرون راندن آمریکا از سوریه به عنوان متحد اصلی کردها، نوشت: کردها در میانه این تعاملات به فراموشی سپرده شده‌اند.

 کنورسیشن یادآوری کرده است که آمریکا در سال ۲۰۱۹ بخش اعظم نیروهای مستقر خود در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه را خارج کرد تا ترکیه به راحتی بخش دیگری از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه را اشغال کند.

 این نشریه سیاسی با اشاره به تنش‌های شدید میان آمریکا و روسیه بر سر آسمان شمال شرق سوریه هشدار داد این مسئله باعث شده است آمریکا به عنوان متحد اصلی کردها نسبت به حملات ترکیه علیه کردها سکوت کند.

 از نظر این نشریه، معادلات تازه‌ای در سوریه در جریان است که هرچه بیشتر کردها و آینده آنها در این کشور را به حاشیه و فراموشی سوق می‌دهد.

 در این تحلیل هشدار داده شده است که مقامات آمریکایی خیانت این کشور به کردهای سوریه را تایید کرده اند. بنابراین، احتمال خروج باقیمانده نیروهای آمریکایی از سوریه وجود دارد که می‌تواند ضربه نهایی را به کردها در سوریه وارد کند.

کد خبر 2760029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha