تناقض گویی مدیرکل میراث فرهنگی کردستان در رسانه ملی

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان در یک برنامه تلویزیونی اظهاراتی داشته که بخشی از آن به عقیده ناظران امر چندان با واقعیت ها و رویه های موجود در کشور همخوانی ندارد.

کرد پرس- در سخنان منصور مهرزاد مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان در برنامه گفتمان سیمای مرکز کردستان در تاریخ ششم شهریور ماه  که با محوریت گردشگری برگزار شد، تناقض گویی و مطالبی وجود دارد که نظر کارشناسان را به خود جلب کرده است. 

برای مثال به باور بسیاری از کارشناسان  اشاره مدیرکل میراث فرهنگی استان کردستان به صدور تذکر برای حذف هورامان از ثبت جهانی، بدون استناد و ارایه مدارک لازم بوده و در اصل صدور چنین تذکری شک و شبه هایی وجود دارد که شاید بهتر باشد اداره کل متبوع ایشان اسناد لازم در این زمینه را به صورت شفاف ارایه کنند. 

از سوی دیگر دیدگاه مدیرکل میراث فرهنگی کردستان در این خصوص که باید تنها و فقط بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در منطقه و در عرصه گردشگری  پیش قدم شود، خلاف مسیر توسعه دیگر مناطق کشور است. همواره از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بخش مهمی از زیرساخت ها و تاسیسات کلان گردشگری کشور توسط دولت و نهادهای حاکمیتی ایجاد شده اند و در استان کردستان نیز به واسطه چالش های متعدد زیرساختی، انداختن توپ در زمین بخش خصوصی صرفا شانه خالی کردن از بار مسئولیت جذب سرمایه های کلان دولتی برای استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان در پاسخ به این سوال که دلیل کم کاری در پرداخت تسهیلات به سرمایه گذاران حوزه گردشگری چیست؟ به دفاع از عملکرد  بانک های استان پرداخته است و گویی ایشان مدیر عامل بانک است. ابهام آفرینی و کلی گویی و کلیشه های غیر قابل باور در سخنان مسئولان معمولا بجای پاسخ دادن به سئوال به افزایش سئولات بی پاسخ می انجامد. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان کردستان در سخنانی مدعی پرداخت چندین فقره تسهیلات به مجتمع جدید هتل شادی سنندج با ادبیاتی منت بار شد، در حالی که بازدیدهای میدانی از این پروژه نه چندان کلان نشان می دهد اتفاقا در این زمینه هم کم کاری ها و وقت کُشی های بسیار انجام شده است. 

عدم استعفای مدیر پایگاه هورامان و حضورش در محور ساسانی و بیستون نیز گفته خلاف واقعی است، که بیان این مطالب در رسانه ملی جای سوال دارد.

هورامان وسیع ترین منظر فرهنگی ایران، گنجینه فرهنگی کشور و محوری برای تسهیل روند توسعه استان است اما مدیرکل میراث فرهنگی کردستان آن را بزرگترین چالش فعلی خود می داند.

معرفی نفرات متعدد، ناکارآمد و رد توسط وزارت میراث فرهنگی برای پایگاه هورامان، منجر به ورود استاندار کردستان به موضوع شده است. مدیرکل میراث فرهنگی کردستان اذعان داشت وزارت میراث فرهنگی در این مسیر سنگ اندازی کرده و همکاری درستی با وی نشده است. موضوعی داخلی که بیانش از سیمای مرکز کردستان بیش از پیش موجب دلسردی جامعه مخاطبین و نیز مردم کهن دیار هورامان می شود.

کد خبر 2760338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha