تصادف دلخراش سیلوانا پای دستگاه قضا را به مشکلات این منطقه باز کرد

سرویس آذربایجان غربی- پس از مرگ ٣ تن از هم وطنان در تصادف دلخراش جاده سیلوانای ارومیه که با واکنش های فراوانی در قبال ترک فعل برخی مسئولان و عدم اجرای مصوبات همراه بود، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی جهت بررسی مشکلات منطقه سیلوانای ارومیه تشکیل جلسه داد و گفت: رو هر تصمیمی که در این جلسه مصوب شود به‌عنوان دستورات قضایی لازم‌الاجرا است.

به گزارش کردپرس،  ناصر عتباتی در جلسه بررسی مشکلات منطقه سیلوانای ارومیه با اشاره به بازدیدهای میدانی صورت‌گرفته از مدارس شهدای ۱ و ۲ روستای بند، روستای نوشان و جاده حادثه‌خیز راژان بیان کرد: پیرو بازدیدهای میدانی این جلسه به منظور طرح مشکلات بخش سیلوانا تشکیل شده تا با هم‌فکری تدابیری برای رفع مشکلات پیش‌رو اتخاذ شود.

او ادامه داد: یکی از مشکلات مطرح بحث جاده مواصلاتی راژان است به‌طوری که در هفت ماهه نخست امسال ۹ تصادف با ۱۳ جان‌باخته در این جاده به وقوع پیوسته است. در بازدید میدانی ملاحظه شد جاده مذکور وضعیت نامناسب هم از حیث فیزیکی و هم علایم ایمنی و هشدار دهنده و حفاظتی دارد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: اقدامات و تلاش‌های قابل تقدیری برای توسعه راه‌های استان صورت پذیرفته، ولی کافی نیست برای جبران عقب ماندگی‌های سال‌های قبل، نیاز به اقدام جهادی است و برخی مناطق نیاز به توجه ویژه و اولویت دارد و در کنار این اقدامات اورژانسی برنامه‌های بلندمدت و زیرساختی را باید انجام داد.

عتباتی با بیان اینکه امروز زمان خدمت و تلاش است، تاکید کرد: از این رو هر تصمیمی که در این جلسه مصوب شود به‌عنوان دستورات قضایی لازم‌الاجرا است و دستگاه قضایی در مرحله اول به‌عنوان حامی این تصمیمات و در مرحله دوم با مطالبه‌گری پیگیر اجرایی شدن این مصوبات است.

از دیگر مواردی که در این جلسه مطرح شد، مشکل گازرسانی ۶ روستا و نیز ایمن‌سازی و احداث ساختمان جدید مدارس شهدای بند ۱ و ۲ بود. همچنین آب‌رسانی چند روستا، استقرار پایگاه اورژانس در دیزج مرگور و تکمیل احداث سالن ورزشی از دیگر مشکلاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه با اشاره به حوادث جاده‌ای اخیر در منطقه بیان کرد: نمی‌توان پذیرفت که در یک نقطه حادثه‌خیز فوتی‌های متعددی را شاهد باشیم و باید اصلاح این نقاط حادثه‌خیز در اولویت تمامی مسئولین باشد.

مجیدی تاکید کرد: در تعیین علت حوادث رانندگی سهم تمامی عوامل باید مشخص شود و اگر ارگان و نهادی مقصر حادثه اعلام شود با آنها برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

گفتنی است؛ روز جمعه ١٩ آبان ماه بر اثر وقوع تصادف بین سه خودرو در مسیر ارومیه - سیلوانا، ٣نفر از سرنشینان جان خود را از دست داده و ۱۳ نفر مصدوم شدند.

 مسیر سه راهی راژان به دلیل کوهستانی و کم‌عرض بودن جاده یکی از نقاط حادثه خیز آذربایجان‌غربی است.

تا کنون مرگ ٣ تن از هم وطنان در تصادف دلخراش جاده سیلوانای ارومیه، با واکنش های فراوانی روبه رو بوده از داد عزل مسئولان کم کار، تا رو شدن مصوبات اجرا نشده علیرغم تعیین بودجه همه و همه نشان داد اگر ترک فعل ها نبودند شاید الان چندین خانواده داغدار نشده بودند.

جاده های نا امن آذربایجان غربی از ابتدای سال جان حدود ٤٠٠ نفر را گرفته اند و این دور باطل ادامه دارد.

کد خبر 2763173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha