باید اشتباهات گذشته در خصوص دریاچه ارومیه را بپذیریم

سرویس آذربایجان غربی- معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اهمیت تالاب ها به عنوان پشتوانه دریاچه ارومیه گفت: باید اشتباهات دهه های گذشته در خصوص دریاچه را بپذیریم و در مسیر جبران آنها و بهبود وضعیت گام برداریم.

به گزارش کردپرس، مجتبی ذوالجودی  در جلسه ای که در محل ساختمان سایت پرنده نگری پناهگاه حیات وحش و تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد برگزار شد، با اشاره به اهمیت وضعیت آبی تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه، اظهار کرد: این تالاب ها از اهمیت بسیار زیادی در منطقه برخوردار بوده و پشتوانه اکولوژیک دریاچه ارومیه هستند.

او ادامه داد: هدف نهایی ما احیای دریاچه ارومیه به عنوان یک تالاب بین المللی است. می بایست اشتباهات دهه های گذشته را بپذیریم  و در مسیر جبران آنها و بهبود وضعیت گام برداریم .

معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: آن بخش از برنامه های مصوب ستاد احیای دریاچه ارومیه که عمل به آنها وظیفه سازمان حفاظت محیط زیست بوده ، با وجود تمام محدودیت ها  بصورت کامل و صد در صدی انجام شده است.

وضعیت تالاب کانی برازان مهاباد مطلوب است

ذوالجودی گفت: آذربایجان غربی از مهمترین استان های تالابی کشور است و با وجود خشکسالی و کاهش بارش ها در سال های اخیر ، وضعیت  تالاب های این استان مطلوب است.

او همچنین با تاکید بر تامین حقابه تالاب ها افزود: حق آبه تعیین شده تالاب حداقل نیاز آبی آن تالاب است و برای جلوگیری از ورود آسیب های زیست محیطی می بایست این حق آبه بصورت کامل تامین شود.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: بحث احیا و حفاظت از  تالاب های کشور را از  مهمترین موضوعات زیست محیطی در دولت بوده و دولت مصمم است وضعیت آبی و زیستی تالاب‌ها را بهبود بخشد.

ذوالجودی با اشاره به وضعیت مناسب تالاب کانی برازان مهاباد به لحاظ آبی و تنوع زیستی اظهارکرد: تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد با مشارکت  و تعامل سازمان حفاظت محیط زیست و شرکت آب منطقه ای  و با وجود خشکسالی و افزایش دمای هوا از وضعیت مناسبی برخوردار است و امیدواریم  با همکاری نهادها و سازمان‌های مربوط و جوامع محلی ، وضعیت سایر تالاب ها نیز بهبود یابد.

کد خبر 2763507

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha