قطع درختان زیتون در مریمین عفرین توسط نیروهای نظامی ترکیه

سرویس سوریه - 500 اصله از درختان زیتون روستای مریمین عفرین توسط نیروهای نظامی ترکیه قطع شدند.

به گزارش کردپرس، نیروهای نظامی ترکیه بار هم ۵۰۰ اصله درخت زیتون را در روستایی در عفرین قطع کردند.

بر اساس گزارش فرات، به نقل از منابع محلی روز ١۵ فوریه نیروهای نظامی ترکیه بیش از ۵٠٠ درخت زیتون در روستای مریمین در بخش شرای عفرین را قطع کردند. این درختان متعلق به دو شهروند غیر نظامی عفرینی به نام‌‌های محمود محمد علی و احمد جمال الین اهل روستای مریمین بوده‌اند.

بر اساس این گزارش نیروهای نظامی ترکیه به طور سیستماتیک به تخریب طبیعت عفرین ادامه می‌دهند. آنها همچنین مدت هاست محصول زیتون‌های روستائیان را به زور از آنها می گیرند و روغن زیتون عفرین را به اقصی نقاط جهان صادر می‌کنند. بر اساس این گزارش نیروهای نظامی ترکیه هیزم‌های درختان قطع شده را نیز به فروش می‌رسانند.

پس از اشغال عفرین در ماه مارس ٢٠١٨ حکومت ترکیه و نیروهای تحت امر آن، نابودی باغ‌های زیتون عفرین را آغاز کردند. بر اساس گزارش های منتشر شده محصولات باغ‌های زیتون از سوی حکومت ترکیه به کشورهای اروپایی صادر شده و تاکنون ده‌ها هزار درخت زیتون قطع شده‌اند. بخش عمده درختان قطع شده به داخل خاک ترکیه منتقل شده و در بازارها به فروش رفته‌اند.

روز ٣٠ دسامبر ٢٠٢١ سازمان حقوق بشر عفرین-سوریه در گزارشی اعلام کرد که در خلال چهار سال دست کم ٣٣٣ هزار و ٩٠٠ اصله درخت زیتون از سوی نظامیان ترکیه و نیروهای تحت امر آنها، در عفرین اشغالی قطع شد‌ه‌اند و ١٢ هزار درخت نیز به آتش کشیده شده‌اند.

در این گزارش آمده بود: «محصول زیتون تاراج شده عفرین تحت عنوان و بسته‌بندی "ساخت ترکیه" به کشورهای اسپانیا و ایالات متحده آمریکا صادر شده است. همچنین چوب درختان بریده شده زیتون نیز از سال گذشته به روستای حمام در جندرس منتقل شده و از آنجا به سوی ترکیه روانه می‌شوند.»

کد خبر 27638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha