میت مسئولیت کشته شدن اردینچ بولجال را بر عهده گرفت

سرویس ترکیه - میت در اطلاعیه ای از کشته شدن اردینچ بولجال یکی از اعضای ارشد PKK در سلیمانیه خبر داد؛ HPG دو هفته پیش کشته شدن این فرد را اعلام کرده بود.

به گزارش کردپرس، دو هفته پس از اعلام خبر کشته شدن  اردینچ بولجال با نام سازمانی علی خبات بوتان متولد آدانا، سازمان اطلاعات ترکیه (میت)، با انتشار اطلاعیه ای از کشته شدن یکی از اعضای ارشد حزب کارگران کردستان (PKK) با همین نام در سلیمانیه کردستان عراق خبر داد.

میت مسئولیت کشته شدن اردینچ بولجال را بر عهده گرفت

پیشتر مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (HPG) شاخه نظامی PKK در اطلاعیه ای که روز  14 دسامبر منتشر شد، هویت سه تن از نیروهای خود را که در درگیری های مارس 2023 جان باخته بودند، اعلام کرده بود. بنا بر این اطلاعیه اردینچ بولجال با نام سازمانی علی خبات بوتان متولد آدانا، فائق آیدین با نام سازمانی رناس راپرین متولد موش، و عبدالمطلب دوغروجو با نام سازمانی جسور ودات ولات متولد دیاربکر در درگیری های 10 مارس 2023 در منطقه عملیاتی میدیا جان خود را از دست داده اند. 

میت مسئولیت کشته شدن اردینچ بولجال را بر عهده گرفت

دو هفته پس از این روز 25 دسامبر، رسانه های دولت ترکیه از جمله آناتولی و TRT با انتشار اطلاعیه ای به نقل از میت، اعلام کردند که اردینچ بولجان در عملیات نقطه زنی از طریق پهپاد در سلیمانیه کردستان عراق کشته شده است. بر اساس خبر آناتولی ترکی، بولجال یکی از فرماندهان رده بالای PKK بوده که مسئولیت آموزش نظامی و عقیدتی را به نیروهای جدید PKK بر عهده داشته است. 

بنا بر این اطلاعیه بولجال در زمان جان باختن در حال آمادگی برای عملیاتی جدید در کرکوک بوده است.

میت مسئولیت کشته شدن اردینچ بولجال را بر عهده گرفت

در این خبر، تاریخ دقیق کشته شدن بولجال اعلام نشده و تنها به ذکر این بسنده شده است که او در هنگام کشته شدن به همراه یکی دیگر از افراد PKK بوده و در عملیات نقطه زن در سلیمانیه کشته شده است.

کد خبر 2764948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha