مرکز رسانه ای HPG کشته شدن 5 تن از نیروهای خود را در کردستان عراق و ترکیه تایید کرد

سرویس ترکیه - مرکز رسانه ای HPG هویت 5 تن از  نیروهای خود را که در ماه های گذشته در کردستان عراق و ترکیه جان باخته اند، اعلام کرد.

به گزارش کردپرس، مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (HPG) شاخه نظامی PKK، کشته شدن دو تن از نیروهای خود را در درگیری های هفته های گذشته در کردستان ترکیه تایید کرد. این نهاد رسانه ای همچنین کشته شدن سه تن دیگر از نیروهای خود را در کردستان عراق تایید کرد. 

مرکز رسانه ای HPG کشته شدن 5 تن از نیروهای خود را در کردستان عراق و ترکیه تایید کرد

مرکز رسانه ای HPG با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که خیر الدین گونش با نام سازمانی کورتای شرزان  متولد وان در درگیری های نظامی در 17 نوامبر گذشته در درسیم جان خود را از دست داده است. همچنین بنا بر همین اطلاعیه یونس اوراس با نام سازمانی هَرَکول هَزَخ متولد شرناخ، در درگیری های سوم دسامبر در ماردین جان باخته است.

پیشتر نیز علی یرلی کایا وزیر کشور ترکیه با انتشار اطلاعیه ای در صفحات مجازی خود از کشته شدن دو تن از اعضای حزب کارگران کردستان (PKK) در عملیاتی در حومه روستایی شهرستان دارگچیت استان ماردین خبر داده بود. 

مرکز رسانه ای HPG کشته شدن 5 تن از نیروهای خود را در کردستان عراق و ترکیه تایید کرد

مرکز رسانه ای HPG در اطلاعیه ای دیگر که امروز منتشر شد، هویت سه تن از نیروهای خود را که در درگیری های مارس 2023 جان باخته بودند، اعلام کرد. بنا بر این اطلاعیه اردینچ بولجال با نام سازمانی علی خبات بوتان متولد آدانا، فائق آیدین با نام سازمانی رناس راپرین متولد موش، و عبدالمطلب دوغروجو با نام سازمانی جسور ودات ولات متولد دیاربکر در درگیری های 10 مارس 2023 در منطقه عملیاتی میدیا جان خود را از دست داده اند. 

گفتنی است، به دلیل عدم بی طرفی، شمار جانباختگان از هر دو طرف این جنگ از سوی رسانه های هر دو طرف به درستی اعلام نمی شود. دولت ترکیه به شدت از نشر اخبار مربوط به جانباختگان نیروهای نظامی خود در عملیات در کردستان عراق و سوریه جلوگیری می کند. 

رسانه های نزدیک به PKK نیز معمولا اخبار مربوط به جانباختگان خود را یا تکذیب می کنند یا هویت مربوط به جانباختگان را مدت ها پس از کشته شدن آنها اعلام می کنند تا به نحوی از تایید شمار تلفات نیروهای خود که از سوی دولت ترکیه اعلام می شود، اجتناب کنند.

کد خبر 2764451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha