شمار جانباختگان درگیری ها در کردستان عراق به 12 تن رسید/وزیر دفاع راهی منطقه شد

سرویس ترکیه - با کشته شدن 6 تن دیگر از نیروهای نظامی ارتش ترکیه در کردستان عراق در شب گذشته، شمار جان باختگان درگیری های دو روز گذشته به 12 تن رسید.

به گزارش کردپرس، وزارت دفاع ترکیه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که با کشته شدن 6 تن دیگر از نیروهای نظامی ارتش ترکیه در کردستان عراق در شب گذشته، شمار جان باختگان درگری های دو روز گذشته به 12 تن رسیده است. این در حالی است که مرکز مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (HPG) شاخه نظامی PKK شمار تلفات نظامی ارتش ترکیه را چند برابر این تعداد اعلام کرده است. 

همزمان با انتشار این اطلاعیه از سوی وزارت دفاع ترکیه، یاشار گولر وزیر دفاع این کشور که به نوشته جمهوریت، تمام شب گذشته را از مرکز نیروی هوایی در حال مدیریت عملیات در مناطق شمالی کردستان عراق بود، راهی مناطق مرزی عملیاتی شد.

خبر جان باختن 12 نفر از نیروهای نظامی ارتش ترکیه تنها در مدت دو روز با واکنش گسترده در فضای رسانه ای این کشور همراه بود.

شمار جانباختگان درگیری ها در کردستان عراق به 12 تن رسید/وزیر دفاع راهی منطقه شد

گفتنی است، روز گذشته در حالی که مرکز مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (HPG) شاخه نظامی PKK در اطلاعیه ای شمار تلفات نیروهای نظامی ترکیه در درگیری های روز گذشته در خاکورک را 27 تن اعلام کرده بود، وزارت دفاع ترکیه با انتشار بیانیه ای جان باختن 6 تن از نیروهای نظامی خود را در خاک کردستان عراق تایید کرده بود. 

پس از اطلاعیه سوم وزارت دفاع مبنی بر جان باختن مجموعا 12 تن از نظامیان این کشور در درگیری های اخیر، مرکز رسانه ای HPG با انتشار گزارشی اعلام کرد که شمار جان باختگان نیروهای نظامی ترکیه در درگیری های روز گذشته در تپه آمدیه در منطقه عملیاتی زاپ 34 تن بوده است. 

هنوز اطلاعاتی از صحت و سقم این خبر وجود ندارد.

کد خبر 2764805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha