شورای رهبری KCK: هدف ترکیه پنهان کردن ابعاد شکست در کردستان عراق است

سرویس ترکیه - شورای رهبری KCK در پیامی با تبریک به نیروهای خود، هدف ترکیه را از تشدید حملات به کردستان سوریه پنهان کاری در ابعاد شکست خود در کردستان عراق دانست.

به گزارش کردپرس، ریاست‌مشترک شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کردستان (KCK) با انتشار پیام (بیانیه) ای ضمن تبریک به نیروهای خود برای انجام عملیات 22 و 23 دسامبر، هدف ترکیه از تشدید عملیات در مناطق شمالی کردستان سوریه را پنهان کردن ابعاد شکست خود در منطقه توصیف کرد.

بنا بر گزارش فرات، KCK در این پیام با اشاره به عملیات انجام شده در روزهای 22 و 23 دسامبر 2023 در مناطق خاکورک، متینا و زاپ، آن را موفقیت آمیز توصیف کرده و به نیروهای زیر مجموعه خود تبریک گفت.

شورای رهبری KCK با متهم کردم حزب دموکرات کردستان (پارتی/KDP) به همکاری با دولت ترکیه و حمایت از ارتش این کشور، اعلام کرد که تا کنون بارها به پارتی هشدار داده است که دست از مواضع خود در همکاری با ترکیه بر دارد. KCK یک بار دیگر از پارتی خواست تا نیروهای پیشمرگ را از مواضع و سنگرهای ارتش ترکیه دور کند.

شورای رهبری KCK در ادامه ترکیه را متهم به پنهانکاری شمار تلفات خود کرد و هدف از شدت گرفتن حملات به کردستان سوریه را تلاش دولت ترکیه برای پنهان کردن ابعاد شکست آن در کردستان عراق توصیف کرد.

شورای رهبری KCK در پایان این پیام  با اشاره به حملات شدید روزهای اخیر ارتش ترکیه به مناطق شمال و شرق سوریه (کردستان سوریه) اعلام کرد که «ارتش ترکیه مناطق مسکونی، کارگاه و مراکز تولیدی و زیربنایی کردستان سوریه را بمباران کرد و این نشان می دهد که آنچه که در "روژآوا" و غزه انجام می‌شود؛ هیچ فرقی با هم ندارد.»

KCK هدف دولت ترکیه از تداوم این حملات را برچیدن مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه و از بین بردن حاکمیت سیاسی کردها بر این سرزمین دانست. KCK از مردم در کردستان سوریه خواست تا «مقاومت در برابر ترکیه را افزایش دهند و صحنه را خالی نکنند».

کد خبر 2764952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha