وزیر دفاع ترکیه به دیدار مجروحان ارتش در شرناخ رفت

سرویس ترکیه - یاشار گولر وزیر دفاع ترکیه در سفر به شرناخ پس از رهبری عملیات هوایی علیه نیروهای PKK، از نظامیان مجروح شده در منطقه عملیاتی پنجه قفل عیادت کرد.

به گزارش کردپرس،یاشار گولر وزیر دفاع ترکیه که برای بررسی وضعیت عملیات در مناطق مرزی شمال کردستان عراق به مناطق مرزی کردستان ترکیه سفر کرده بود، پس از رهبری عملیات هوایی علیه نیروهای PKK، از مجروحان عملیات موسوم به پنجه قفل عیادت کرد.

بنا بر اطلاعیه منتشر شده از سوی پایگاه اطلاع رسانی وزارت دفاع ترکیه، گولر و هیأت همراه او از سربازان مجروح در منطقه عملیاتی «پنجه قفل» در بیمارستان شرناخ عیادت کردند و گولر از پزشکان اطلاعاتی در مورد وضعیت سلامت نیروهای مجروح خود دریافت کرد. گولر برای مجروحان جنگی آرزوی بهبودی کرد.

او در این سفر در مراسم یادبود نظامیان جان باخته ارتش در شرناخ نیز شرکت کرد. 

در اطلاعیه منتشر شده از سوی وزارت دفاع ترکیه هچنین آمده است که در عملیات اخیر ترکیه در مناطق شمالی کردستان عراق موسوم به پنجه قفل، 29 نقطه در کردستان عراق و سوریه بمباران شدند.

گولر که خود از نزدیک در جریان این عملیات بود، عملیات هوایی علیه نیروهای PKK را رهبری کرد.

وزارت دفاع به نقل از یاشار گولر اعلام کرد که در عملیات دو روز گذشته به ترتیب 13 و 12 تن از نیروهای PKK از پای در آمده اند.

وزیر دفاع ترکیه به دیدار مجروحان ارتش در شرناخ رفت

لازم به ذکر است که وزارت دفاع ترکیه با انتشار اطلاعیه هایی جان باختن 12 تن از نیروهای نظامی ارتش این کشور را در مناطق عملیاتی موسوم به پنجه قفل در دو روز گذشته تایید کرد. این در حالی است که مرکز مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (HPG) شاخه نظامی PKK شمار تلفات نظامی ارتش ترکیه را چند برابر این تعداد اعلام کرد. همزمان با انتشار این اطلاعیه ها از سوی وزارت دفاع ترکیه، یاشار گولر وزیر دفاع این کشور راهی مناطق مرزی عملیاتی در شرناخ شد و از نزدیک رهبری عملیات هوایی علیه نیروهای PKK در کردستان عراق را در دست گرفت. گولر با اشاره به جان باختن شماری از نظامیان ارتش این کشور در منطقه عملیاتی موسوم به پنجه قفل در شمال کردستان عراق از عزم راسخ ترکیه برای تداوم علمیات علیه PKK و گرفتن انتقام خبر داد. 

وزیر دفاع ترکیه به دیدار مجروحان ارتش در شرناخ رفت

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی امروز خود با اشاره به جان باختن شماری از نیروهای نظامی این کشور در کردستان عراق، بر ادامه عملیات‌ مبارزه با نیروهای PKK در شمال کردستان عراق و سوریه تاکید کرد.

کد خبر 2764830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha