سکوت مصلحتی آمریکا در برابر حمله ترکیه به کردهای سوریه

سرویس جهان- اندیشکده مطالعات جسور معتقد است آمریکا به خاطر جلب رضایت ترکیه در مسئله پیوستن سوئد به ناتو، در برابر حملات آنکارا به کردهای سوریه سکوت کرده است.

به گزارش کردپرس، اندیشکده مطالعات جسور در تحقیقی پیرامون وضعیت مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، سکوت آمریکا در برابر حملات هوایی ترکیه را قابل پیش بینی دانسته است.

این اندیشکده به این نکته اشاره کرده است که آمریکا و ترکیه بر سر حمایت از نیروهای کرد سوریه اختلاف نظر دارند. ترکیه این نیرو را بخشی از پ.ک.ک می داند که آمریکا نیز مانند ترکیه آن را گروهی تروریستی اعلام کرده است. اما قضیه در مورد نیروهای کرد سوریه فرق می کند زیرا آمریکا، بر خلاف ترکیه نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها را تنها نیروی موثر و همپیمان آمریکا در مبارزه با داعش می داند.

از نظر موسسه جسور آمریکا همچنان واکنش جدی به حملات هوایی مرگبار ترکیه در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه نشان نخواهد داد و این مسئله به بده بستان میان آنکارا و واشنگتن باز می گردد.

این موسسه ناظر بر تحولات خاورمیانه در ادامه با اشاره به این که آمریکا به رای ترکیه به پیوستن سوئد به ناتو نیاز دارد، معتقد است آمریکا برای جلب رضایت ترکیه چشم خود را در برابر حملات ترکیه بسته است. این مسئله ممکن است تا زمانی که پیوستن سوئد به ناتو قطعی شود ادامه داشته باشد.

کد خبر 2765859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha