ارزیابی اداره انرژی دولت آمریکا از وضعیت تولید نفت در اقلیم کردستان

سرویس جهان- بر اساس تازه ترین ارزیابی اداره انرژی دولت آمریکا، در حال حاضر تولید نفت خام در اقلیم کردستان به کمتر از نصف کاهش یافته است.

به گزارش کردپرس، اداره انرژی دولت آمریکا در تازه ترین گزارش خود درباره وضعیت تولید نفت و گاز در عراق و اقلیم کردستان، از کاهش قابل ملاحظه تولید نفت خام در اقلیم کردستان خبر داده است.

بر اساس این گزارش، تا قبل از بسته شدن خط لوله انتقال نفت خام اقلیم کردستان به ترکیه، به دنبال برنده شدن بغداد در پرونده شکایت از ترکیه، حدود 500000 بشکه نفت خام در اقلیم کردستان تولید می شد که حدود 400000 بشکه آن به ترکیه صادر می شد.

اداره انرژی دولت آمریکا گفته است در حال حاضر به دلیل، توقف صادرات نفت خام اقلیم کردستان به ترکیه و پر شدن مخازن  انبار نفت خام در این منطقه، روزانه در بهترین حال، حدود 200000 بشکه نفت خام تولید می شود که بیشتر آن به خریداران داخلی در اقلیم کردستان فروخته می شود.

این نهاد وابسته به دولت آمریکا از کاهش شدید درآمد شرکت های نفتی خارجی از جمله شرکت های آمریکایی به دنبال توقف صادرات نفت خام اقلیم کردستان خبر داده است. بر این اساس، شرکت های نفتی خارجی مجبورند نفت خام تولید شده به قیمت پایین تر به خریداران داخلی در اقلیم کردستان بفروشند که این مسئله باعث کاهش درآمد این شرکتها شده است.

این نهاد دولتی آمریکا نسبت به حل شدن اختلافات میان اقلیم کردستان و دولت آمریکا و در نتیجه از سرگیری صادرات نفت خام اقلیم کردستان ابراز تردید کرده است.

کد خبر 2767669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha