زیان ۱۱ میلیارد دلاری توقف صادرات نفت اقلیم کردستان

سرویس جهان- انجمن صنعت نفت اقلیم کردستان زیان ناشی از توقف یک ساله صادرات نفت اقلیم کردستان را ۱۱ میلیارد دلار اعلام کرد.

به گزارش کردپرس، انجمن صنعت نفت اقلیم کردستان متشکل از ۸ شرکت نفتی خارجی نسبت به پیامدهای ادامه توقف صادرات نفت اقلیم کردستان هشدار داد.

این موسسه خارجی با اشاره به توقف صادرات نفت اقلیم کردستان در یک سال گذشته اعلام کرد زیان ماهیانه توقف صادرات نفت اقلیم کردستان، از طریق ترکیه حدود یک میلیارد دلار بوده است.

انجمن صنعت نفت اقلیم کردستان یا آپیکور همچنین از عدم هزینه ۴۰۰ میلیون دلار برای توسعه صنعت نفت اقلیم کردستان به دلیل کاهش نقدینگی شرکتهای نفتی خارجی در این منطقه خبر داد.

بر اساس گزارش این موسسه بر اثر توقف صادرات نفت اقلیم کردستان بسیاری از کارگران و متخصصان صنعت نفت در این منطقه بیکار شده اند.

این موسسه نفتی که نماینده حقوقی و قانونی ۸ شرکت نفتی خارجی از جمله ۴ شرکت آمریکایی در اقلیم کردستان عراق است، در بیانیه‌ای از توسل به دولتهای خارجی بویژه آمریکا برای حل این مسئله خبر داده اما ظاهراً نتیجه‌ای نداشته است.

این موسسه همچنین از ادامه اختلافات میان شرکتهای نفتی خارجی، دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان بر سر چگونگی ازسرگیری صادرات نفت این منطقه خبر داده است.

آپیکور همچنین از عدم پرداخت دستمزد شرکتهای نفتی خارجی توسط اقلیم کردستان در ده ماه گذشته خبر داده است.

کد خبر 2768558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha