برگزیدگان جایزه داستان نویسی وزمه معرفی شدند

سرویس کرمانشاه _ جشنواره داستان نویسی وزمه به میزبانی اسلام آبادغرب با معرفی برگزیدگان در دو بخش زبان فارسی و کردی، به کار خود پایان داد.

خبرگزاری کردپرس _ نوشتن آغاز یک ماجراجویی بی انتهاست. در این میان داستان در کنار شعر دو گونه ادبی هستند که برای نشان دادن افکار و احساس انسان‌ها در عصر کنون بیش از هر دوره ای بکار گرفته شده اند. داستان نویسی در یک قرن گذشته با جمالزاده در زبان فارسی شروع شد و نسل قوی از نویسندگان چون هدایت، آل احمد، دانشور و ... آن را ادامه دادند. در ادبیات کردی اما داستان نویسی در ایران با حسین قزلجی در دهه چهل شروع شد و نسلی از نویسندگان ادامه دهنده این راه بوده اند.

داستان نویسی یک روند جهانی دارد و در ایران متاثر از غرب نویسندگان بزرگی ظهور کرده اند که بازگو کننده زیست بوم ایران بوده اند. و در قالب سبک ها و مکاتب مختلف تلاش کرده اند زبان، ادب، فرهنگ و دغدغه مردم ایران را بیشتر نمایان کنند.

از میان چهار واحد داستانی، داستان کوتاه بیشتر از دیگر واحدهای داستانی مورد پسند نویسندگان و خوانندگان ایرانی بوده است و جایزه داستان نویسی وزمه در بخش بزرگسال با تکیه بر داستان کوتاه در دو زبان فارسی و کردی تلاش دیگری برای تقویت بیش از پیش این واحد داستانی است.

برگزیدگان جایزه داستان نویسی وزمه معرفی شدند

جایزه داستان نویسی وزمه با شعار اسلام آبادی که دوستش دارم، جنبه ملی دارد و از استان های مختلف کشور آثار ارسال شده است که این رسالت دوستان را برای برگزاری با کیفیت آن در دوره های بعد دو چندان می کند.

جایزه داستان نویسی وزمه در دو بخش فارسی و کوردی با تکیه بر واحد داستان کوتاه و در بخش کودک و نوجوان با تکیه بر واحد داستانک مشخص شد. که در هر بخش به سه نفر اول جایزه و دو نفر شایسته تقدیر می باشند.

برگزیدگان جایزه داستان نویسی وزمه معرفی شدند

هیئت داوران با بررسی آثار ارسال شده به دبیرخانه جایزه که بیش از صد اثر  است رگه هایی از امید در ادبیات داستانی کشور مشاهده نموده که نشان می دهد نسل جدیدی از نویسندگان با نگاه نو به ادبیات قلم را در دست گرفته و به دنبال رقم زدن آینده بهتر برای داستان نویسی کشور هستند.

تنوع سبک های مختلف داستانی نکته امیدوار کننده ی دیگری است که به سلیقه متنوع خوانندگان اهمیت بخشیده و در اولین دوره این جایزه داستان نویسی قابل لمس است. هر چند این اتفاق کار را برای داوری آثار سخت نمود.

نادیده نگرفتن ادبیات کودک و نوجوان در جایزه داستان نویسی وزمه و استقبال این گروه سنی از دیگر اتفاقات با ارزش این جایزه داستان نویسی است که در ایران کمتر دیده می شود که به هر دو گروه سنی همزمان بصورت برابر توجه شود.


برگزیدگان جایزه داستان نویسی وزمه معرفی شدند
 

رشد روزافزون داستان نویسی کردی و تقویت داشته های فرهنگی با بکارگیری زبان هنر 

در داوری آثار جدا از در نظر گرفتن فاکتورهای مشخص داوری به جنبه نوآوری اثر توجه ویژه ای شده است تا بتوان با برجسته کردن این فاکتور موتور محرکی برای کشف فضاهای بکر در ادبیات شد. با کمال تشکر از هیئت داوران: کیومرث بلده، صابر سلیمی، کیومرث رضایی و اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اسلام آبادغرب

معرفی نفرات برگزیده:

بخش فارسی:


نفر اول: لیلا روغنگیر قزوینی (انگشت انگشتری) از قزوین

نفر دوم: مریم میرزائی بسطامی (خواب می بینم زنده ای سیا) از خرم آباد

نفر سوم: زهرا پیروزی (زمین گرد است جیرجیرک) از تهران

شایسته تقدیر:


مرضیه پژوهان (گلبانو) از تهران
ساینا طباطبائی (خاکستری رنگ) از لاهیجان

بخش کردی:


نفر اول: محمد امین منصوری (هە لە مال دراتیم وەرمان بوە تناف دار) از ایلام

نفر دوم مشترک: شهریار رستمی (ته زریقی) اله مراد جباریان (پیره برنه و) از اسلام آبادغرب

نفر سوم: لیلا قیصری (چل سروه) از ایلام

شایسته تقدیر:


حمزه بالایی (روژگار ره ش) از  اسلام آبادغرب

محسن آرام (سمور کتاو خوه ن) از اسلام آبادغرب

بخش کودک و نوجوانان: 


نفر اول: ستاره بهرامی (نامه پستی) از اسلام آبادغرب

نفر دوم: یکتا باقرآبادی (خرگوش کوچولو) از اسلام آبادغرب

نفر سوم: ستاره میرزائی (مغازه جادویی) از اسلام آبادغرب

شایسته تقدیر:

 

فاطمه زهرا اله دادی(جوجگ) از اسلام آبادغرب

محمدرضا اله دادی(پشی کور) از اسلام آبادغرب

گزارش: میثم رجبی
 

کد خبر 2768687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha