توزیع پول در کردستان ترکیه برای رای دادن به AKP؛ 
پول را می گیریم و رأی را نمی دهیم

سرویس ترکیه - حزب عدالت و توسعه برای خریدن رای به مردم جزیر پول داد، رؤسای دم پارتی از مردم خواستند تا پول AKP را گرفته و رای را به صندوق دم پارتی بیاندازند.

به گزارش کردپرس، عمر ییلدیز نامزد حزب عدالت و توسعه (AKP) برای انتخاباشت شهرداری شهرستان جزیر در استان شرناخ در کردستان ترکیه، با واریز پول به حساب برخی از شهروندان با آنها تماس گرفته و گفته اگر به این نامزد رای دهند، این مبلغ افزایش هم خواهد یافت.

به نوشته مزوپوتامیا، عمر ییلدیز نامزد AKP که هیچ شانسی برای پیروزی در برابر نامزد حزب برابری و دموکراسی خلق (DEM/دم پارتی) در جزیر شرناخ نداشت، با استفاده از اطلاعات شخصی مردم که در موسسات دولتی ثبت شده اند، به توزیع پول در میان برخی از شهروندان پرداخت.

توزیع پول در کردستان ترکیه برای رای دادن به AKP؛ 
پول را می گیریم و رأی را نمی دهیم

ییلدیز که اطلاعات شخصی خانواده‌های کم‌درآمد ثبت‌شده در بنیاد همبستگی و کمک اجتماعی را به‌دست آورده است، از این طریق بین شهروندان مبالغی را به عنوان رشوه توزیع می‌کند. ییلدیز و تیمش به اطلاعات شخصی همه این خانواده‌ها دسترسی پیدا کرده و 2500 لیر به شماره حساب هر زن خانه داری واریز کرده‌اند.

مزوپوتامیا به فایل صوتی ای دست یافته که در آن صدای فردی از ستاد ییلدیز شنیده می شود. این فرد با زنان تماس گرفته و می گوید: «پول به حساب شما واریز شده است و اگر به عمر ییلدیز رای داده شود این مبلغ به تدریج افزایش خواهد یافت. به خیر و خوشی خرج کنید.»

توزیع پول در کردستان ترکیه برای رای دادن به AKP؛ 
پول را می گیریم و رأی را نمی دهیم

تونجر بکرهان رئیس مشترک دم پارتی در واکنش به توزیع پول در میان مردم تحت عنوان «یاری» گفت: «آنها این پول را از جیب خودشان نمی دهند. این پول بیت المال و مال خود شما است. حلال است. اصلا امتناع نکنید. بگیرید، خرج کنید اما به آنها رای ندهید.»

گفتنی است، در حالی که چند روزی تا انتخابات باقی مانده و در روزهای ماه رمضان به سر می بریم، نه تنها AKP، بلکه برخی احزاب دیگر نیز با توزیع نان رایگان در میان مردم، همچنین دادن افطاری ها در میادین شهرهای مختلف و توزیع برخی هدایا در محله ها از مردم می خواهند تا رایشان را به صندوق نامزدهای مورد نظر آنها بیاندازند.

کد خبر 2768714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha