پایان فرایند رای گیری در سراسر ترکیه؛ هیات عالی انتخابات اعلام کرد که تا ساعت 21 تنها نتایج منتشر شده از سوی این نهاد اجازه نشر دارند

سرویس ترکیه - فرایند رای گیری در سراسر ترکیه به پایان رسید و شعب اخذ رای بسته شدند.

به گزارش کردپرس، فرایند رای گیری که از ساعت 7 بامداد امروز در استان های شرقی و کردستان ترکیه و  از ساعت 8 بامداد در استان های مرکزی و غربی ترکیه آغاز شده بود، به تمامی به پایان رسید و شعب رای گیری بسته شدند. بیش از 61 میلیون رای دهنده در ترکیه امروز به پای صندوق های رای رفتند تا شهرداران، اعضای شوراهای شهر و مدیران محلی (مختارها) را انتخاب کنند. این افراد به مدت 5 سال در ترکیه خدمت خواهند کرد.

فرایند رای گیری در استان های آدی یامان، آگری، آرتوین، بینگل، بیتلیس، دیاربکر، الازیغ، ارزنجان، ارزروم، غازی آنتپ، گیرسون، گوموش خانه، حکاری، قارص، مالاتیا، مرعش، ماردین، موش، اردو، ریزه، سیرت، سیواس، درسیم، ترابزون، اورفا، وان، بایبورت، باتمان، شرناخ، اردهان، ایغدیر و کیلیس که از ساعت 7 بامداد امروز آغاز شده بود، در ساعت 16:00 پایان یافت.

در استان های آدانا، آنکارا، آنتالیا، آیدین، بالیک اسیر، بورسا، دنیزلی، اسکی شهر، ختای، استانبول، ازمیر، قیصریه، قوجائلی، قونیه، و شماری دیگر از استان های غربی ترکیه رای گیری تا ساعت 17 ادامه یافت و راس ساعت 17 به پایان رسید.

گفتنی است، 61 میلیون و 441 هزار و 882 واجد شرایط رای‌دهی برای شرکت در این دوره از انتخابات ترکیه ثبت نام کرده بودند.

در این دوره از انتخابات، یک میلیون و 32 هزار و 610 رای اولی شرکت کردند.

در این انتخابات 34 حزب سیاسی به رقابت پرداخته و در سراسر ترکیه بیش از 206 هزار صندوق رای مستقر شد.

در این انتخابات شهردار 81 کلان شهر، 973 شهرستان و 390 بخش و 50 هزار و 336 مختار محله انتخاب شدند.

انتشار اخبار، پیش‌بینی‌ها و اظهارنظر درباره نتایج انتخابات تا ساعت 18 توسط صدا و سیما و انواع رسانه‌ها ممنوع است و تنها اخبار و اطلاعیه‌های مربوط به انتخابات که توسط هیات عالی انتخابات (YSK) داده می‌شود، از ساعت 18:00 الی 21:00 در این رسانه‌ها منتشر می‌شود.

این انتخابات با حواشی بسیاری رو به رو بود. در کردستان ترکیه حضور نیروهای نظامی که از استان های دیگر برای رای دادن عازم این منطقه شده بودند، باعث خشم عمومی و اعتراض مردم و سیاستمداران کرد شد.

در برخی از شعب اخذ رای در کردستان ترکیه از جمله در اورفا، خلفتی و ئامد درگیری میان رای دهندگان صورت گرفت و دست کم 17 تن مجروح شدند و یک تن نیز جان خود را از دست داد.

کد خبر 2768812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha