مقامات حزب خوب خواستار استعفای آکشنر شدند

سرویس ترکیه - پس از این که حزب خوب یکی از بازندگان اصلی انتخابات 31 مارس معرفی شد، مقامات این حزب خواستار استعفای فوری مرال آکشنر شدند.

به گزارش کردپرس، پس از شکست بزرگ حزب خوب در انتخابات شهرداری های ترکیه با نتیجه مفتضحانه 3.7 درصد کل آرا در سراسر ترکیه، بسیاری از اعضای این حزب از عضویت در آن استعفا کردند. در حالی که روند جدایی اعضا از این حزب ادامه دارد، شماری از مقامات حزب خواستار استعفای فوری مرال آکشنر رهبر ناموفق این حزب شدند. 

یک روز پس از برگزاری انتخابات محلی در ترکیه، مرال آکشنر برای پاسخ به پرسش مخاطبان حزب در ستاد مرکزی این حزب یک کنفرانس خبری برگزار کرد و اعلام کرد که به زودی کنگره فوق العاده درون حزبی برگزار خواهد شد. 

آکشنر با تبریک به همه برگزیدگان انتخابات آن را نتیجه دموکراسی در کشور ترکیه دانست و گفت تنها یک چیز قابل بحث نیست و آن رای و خواست مردم کشور است. آنها با اراده آزاد خود انتخاب کردند.

او با اشاره به کاهش مشارکت در انتخابات 31 مارس نسبت به انتخابات ماه می آن را نشان دهنده خسته شدن مردم از انتخاب میان دو گزینه در دو قطبی سیاسی ترکیه دانست.

رهبر ملی گرای حزب خوب، با اشاره به انتقادات جدی از مدیریت حزب در انتخابات گفت به زودی به بررسی نتایج و نقد عملکرد خود درون حزب خواهیم پرداخت و کنگره انتخاباتی فوق العاده را برگزار خواهیم کرد.

مقامات حزب خوب خواستار استعفای آکشنر شدند

گفتنی است، در فرایند استعفاهای پی در پی از حزب خوب، پروفسور بیلگه ییلماز رئیس سیاست های اقتصادی حزب خوب و یکی از چهره های ذی نفوذ آن نیز در اظهارتی که از شبکه های اجتماعی منتشر شد، از سمت خود در این حزب اسعفا کرد. 

او همچنین گفت: «من خانم مرال آکشنر را دعوت به استعفا می کنم. ما باید از همین امروز برای نجات کشورمان از مدیریت بد و ناکارآمد حزب عدالت و توسعه (AKP) در انتخابات سراسری آینده تلاش کنیم. من از سمت خود استعفا می کنم تا بر وظیفه خود در همین راستا تمرکز کنم.»

کد خبر 2768896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha