بغداد باید در تعاملات خود با اربیل بازنگری کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- فاضل الفتلاوی، نماینده ائتلاف الفتح در مجلس عراق با تاکید براینکه آنچه که اکنون در اقلیم کردستان می گذرد، ناشی از سردرگمی اداری در اربیل است، ازدولت فدرال خواست در تعاملات خود با دولت اقلیم کردستان، بازنگری کند.

 به گزارش کردپرس، فاضل الفتلاوی، نماینده ائتلاف الفتح در مجلس عراق در گفتگو با خبرگزاری «المعلومه» با بیان اینکه شهروندان کُرد حق دارند زندگی شایسته ای داشته باشند و این همان چیزی است که قانون اساسی عراق آنرا تضمین کرده است، گفت: سیاستی که اکنون دولت اقلیم کردستان ازآن پیروی می کند، باید اصلاح شود.

الفتلاوی با اشاره به اینکه دولت مرکزی و دادگاه فدرال عراق تلاش کرده اند تا حقوق کارکنان اقلیم کردستان را برای رسیدگی به معیشت شهروندان کُرد،تامین کنند،افزود: دولت اقلیم کردستان از اجرای احکام دادگاه فدرال خودداری می‌کند و به آنچه که بغداد به آن دیکته می کند، پایبند نیست.

وی تصریح کرد: نمایندگان کُرد باید به فعالیت قانونگذاری و نظارتی خود بر عملکرد دولت اقلیم کردستان ادامه دهندتا بتوانندراه حل های مناسبی برای  معیشت شهروندان کُرد و برون رفت ازبحران کنونی در اقلیم بیابند.

کد خبر 2769464

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha