اقلیت های اقلیم کردستان ابزار سیاسی احزاب بزرگ کرد هستند

سرویس جهان- گرگوری کروچک معتقد است گروههای اقلیت مذهبی و قومی در اقلیم کردستان به ابزاری سیاسی برای کسب منافع دو حزب دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی تبدیل شده اند.

به گزارش کردپرس، دکتر گرگوری کروچک، استاد دانشگاه پن و کارشناس مسائل اقلیت ها در خاورمیانه، با اشاره به این که انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان، حداقل دو بار، به دلیل اختلافات دو حزب حاکم در اقلیم کردستان، بر سر تعداد کرسی اقلیت های در پارلمان اقلیم کردستان به تعویق افتاده است، این مناقشات را به منافع سیاسی اقلیت ها برای حزب دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی مرتبط دانست.

استاد دانشگاه پن در مقاله ای که در نشریه امواج مدیا منتشر شده، بر این باور است حواشی سیاسی پیرامون اقلیت ها در عراق و اقلیم کردستان، بیشتر در مناطق مور مناقشه صدق می کند که موقعیت سیاسی این مناطق همچنان نامعلوم بوده و اختلافات اربیل و بغداد بر سر آن همچنان ادامه دارد.

دکتر گرگوری کروچک با اشاره به ورود دادگاه فدرال عراق به دعوای دو حزب حاکم اقلیم کردستان بر سر تعداد کرسی های اقلیت ها در پارلمان اقلیم کردستان، بر این باور است این مسئله نشان می دهد که چه قدر دو حزب حاکم بر اهمیت نقش اقلیت های در پیشبرد سیاست های خود واقف هستند.

این استاد دانشگاه تاکید کرده است که با وجود این که اقلیت های مدهبی و قومی در پیشبرد سیاست های دو حزب حاکم، بویژه حزب دموکرات کردستان عراق نقش داشته اند اما آنها در تامین منافع اقلیت ها اهمیت چندانی نداده اند که نمونه آن، ناتوانی حزب دموکرات در دفاع از اقلیت های مناطق مورد مناقشه، بویژه ایزدیها در برابر داعش است.

کد خبر 2772465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha