فرماندار: با توسعه تپه تاریخی قلایچی بوکان گردشگری رونق می یابد

فرماندار بوکان گفت: با معرفی تپه تاریخی قلایچی بوکان و توسعه زیرساخت‌ها در این منطقه می‌توان سالانه گردشگران زیادی را جذب کرد.

به گزارش کردپرس، نشست هم‌اندیشی انجمن توسعه با محوریت بررسی ظرفیت‌های گردشگری منطقه تاریخی قلایچی امروز با حضور خشایار صنعتی فرماندار بوکان برگزار شد.

فرماندار بوکان در این جلسه با اشاره به انجام پژوهش‌های علمی و باستان‌شناسی در تپه قلایچی بوکان اظهار کرد: کاوش‌های صورت گرفته در این مکان نشان‌دهنده اهمیت بالای این منطقه به‌عنوان پایتخت مانایی‌ها بوده و آجرهای لعاب‌دار مکشوفه از این مکان نیز گواهی از تاریخ غنی در این منطقه است.

خشایار صنعتی با اشاره به اینکه توسعه گردشگری عامل مهمی در اشتغال‌زایی و هویت‌بخشی به شهرستان است، افزود: مجموعه تاریخی قلایچی مزیتی مهم برای توسعه گردشگری در بوکان است که باید برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری در این منطقه اقدام کرد.

او در پایان به نقش مردم در حفظ و حراست از میراث ملموس و ناملموس اشاره کرد و گفت: توسعه‌ی فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی را برای افزایش احساس مسئولیت مردم در نگهداری از میراث فرهنگی شهرستان ضروری بوده و پیگیری و مطالبه‌گری مجموعه‌های مردمی در این راستا موثر است.

کد خبر 2772663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha