ضرورت تشکیل وزارت یا نهادی برای هوش مصنوعی در ایران / محب نویدی

سرویس کرمانشاه_ محب نویدی از فعالان و صاحب نظران منطقه اورامان در مطلبی به ضرورت تاسیس یک وزارت خانه و یا نهاد مستقل برای هوش مصنوعی توسط دولت جدید پرداخته است که در ادامه می خوانید:

خبرگزاری کردپرس _ چراغ امید دوباره در دِل‌ها روشن شده و اینبار امیدوار به طبیبی که دردها را تشخیص داده است و خوب بیان میکند اما مشکلات و دردهای انبوه با چه راهکارهایی بهبود میابند و یا اینکه سریعتر حل میشوند؟

از آنجا که هیجان پیشنهادات این روزها برای درمان، برای بهبود، برای پیشرفت برای ایران زیاد شده است، مختصر عرض می کنم:

 تاسیس یک وزارت یا نهاد مستقل برای هوش مصنوعی می‌تواند کمک کند تا استراتژی‌ها و سیاست‌های مناسبِ توسعه و استفاده از این فناوری در ایران طراحی بشود. همچنین می‌تواند به تحقیقات و آموزش در این حوزه کمک کند، راه‌حل‌هایی چابک پیشنهاد دهد و فرصت‌های جدید را خلق کند.

هوش مصنوعی نمی‌تواند مشکلات و عدم پیشرفت‌های گذشته را دفن کند، بلکه می‌تواند به شناسایی و حل آنها سرعت بخشد.

وزارت یا نهاد مستقل برای هوش مصنوعی می‌تواند منجر به توسعه فناوری، ایجاد فرصت‌های شغلی، تقویت صنایع مختلف و افزایش رقابت‌پذیری اقتصاد کشور شود. این وزارت یا نهاد می‌تواند در جلب سرمایه‌گذاری‌ها و همکاری‌های بین‌المللی در زمینه هوش مصنوعی نقش داشته باشد و از قافله جهانی هم عقب نمانیم.

برخی کشورها مانند چین، کانادا، انگلستان، فرانسه، آلمان، هند، ژاپن، هلند، سوئد، استرالیا و امارات و ... از جمله کشورهایی هستند که نهادها یا وزارت‌های مستقل برای توسعه هوش مصنوعی تاسیس کرده‌اند. به عنوان مثال، در آمریکا، "موسسه ملی هوش مصنوعی" (National AI Institute) و "کمیته هوش مصنوعی" (AI Commission) فعالیت دارند؛ بودجه مستقل دارند و چشم اندازی چند ساله ...

پیشنهاد میشود رئیس جمهور جدید به این مهم توجه داشته باشد و تمهیدات لازم را بیاندیشد.

کد خبر 2773010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha