بویی از نسلِ‌نو به مَشام نمی‌رسد! / محب نویدی

سرویس کرمانشاه _ محب نویدی از فعالان و صاحب نظران منطقه اورامان در مطلبی به ضرورت فراهم کردن بسترها و مقدمات لازم برای نقش آفرینی نخبگان نواندیش اقوام و مذاهب مختلف و به ویژه نسل جدید توسط دولت چهاردهم اشاره کرده است که در ادامه می‌خوانید:

خبرگزاری کردپرس _ تفکرِ نوین به جای مرزبندی دین و مذهب و حصار قومگرایی، به تعامل فرهنگی و احترامِ به تنوع تاکید می‌شود.

تفکر نوین تاکید دارد که در انتخاب مدیران، به دانش، تجربه، اخلاق و توانایی شخص برای مدیریت و خدمت به جامعه توجه شود، بدون توجه به دین، مذهب، قومیت و یا مرز بندی نسل‌ها.

جناب دکتر پزشکیان در کردستان فقط اهل تسنن نیستیم، اهل حق هم داریم، مسیحی داریم، یهودی داریم، اهل تشیع و پیروانی از زرتشت داریم که امید است همه نیک‌اندیشان برابراً مورد سنجش قرار گیرند و متخصصین را بدور از مرزبندی انتخاب کنید.

در نسل‌بَندی هم توجه داشته باشید، نسلی به مَشام میرسد که مردهای تمام فصول خدمت‌اند، برایشان فرقی نمی‌کند با تمام ایدئولوژی‌های چپ و راست سازگارند و البته با تجربه! اما تجربه در فرصت‌طلبی نه تکنیک خدمت، نه چابکی مدیریت و یا ایجادِ رضایت! پر سر و صدا هستند و تکراری، تمام هنرشان ایجاد مرزبندی و خود را نماینده و نخبه قوم، گروه و مذهبِ خویش دانستن است، بگذریم ما هم خسته‌ایم ...

نسل‌ِ‌نو، اعتقاد به نوآوری و ایده‌های جدید دارند، انتظارشان ایجاد فضا و محیطی است که به نظرات و توانمندی‌هایشان اهمیت دهید. در جریان باشید ایجاد بسترهای مشارکت و شنود فعال نسل‌های جدید در فرآیندهای تصمیم‌گیری نقش موثری در جلب و حفظ استعدادهای جوان و رشد کشور خواهد داشت.

در صورت غفلت، خارجِ از مرزها انرژی و تخصصشان را میگیرند و مثل قبل یک بازی باخت باخت است،

کد خبر 2773545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha