گفتگو و تعامل، نقطه آغازین توسعه کرمانشاه / بهزاد خالوندی

سرویس کرمانشاه _ تفرقه و تقابل یکی از ویژگی‌های جامعه نخبگان و فعالان استان کرمانشاه طی سال های اخیر بوده‌است. در این شرایط نشست هم اندیشی جمعی از فعالان حوزه های مختلف به منظور فراهم کردن مقدمات همایش الگوی توسعه را باید به فال نیک گرفت. این یادداشت به اهمیت نقش گفتگو و تعامل در توسعه کرمانشاه می پردازد:

خبرگزاری کردپرس _ نشست هم اندیشی حدود ۴۰ نفر از چهره‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای به بهانه فراهم کردن مقدمات همایش الگوی توسعه کرمانشاه با محوریت موضوع ثروت آفرینی، یک اتفاق شیرین و دلپذیر بود.

در کنار هم قرار گرفتن چهره‌هایی نام آشنا
که با وجود دیدگاه‌ها و رویکردهای متفاوت و گاه متناقض به حرف های یکدیگر گوش سپردن، یک اتفاق دلگرم کننده در کرمانشاه بود که باید بارها و بارها تکرار شود. 

گفتگو و تعامل، پله ابتدایی شکل گیری جریان توسعه است. نقطه آغازین شکل گیری اجماع و توافق پایدار و برای توسعه و پیشرفت و ثروت آفرینی است.

جامعه‌ای که نخبگانش ناتوان و عاجز از گفتگو و تعامل با یکدیگرند و سایه همدیگر را با تیر می‌زنند و زیرآب زنی، بدگویی، تخریب و ناروا گفتن تبدیل به یک فرهنگ مسلط شده، هیچگاه روی سعادت و خوشبختی را نخواهد دید.

کرمانشاه با همه آسیب‌ها و فرصت سوزی‌ها هنوز سرشار از ظرفیت‌های ثروت آفرین و تحول آفرین در عرصه‌های مختلف است ولی گام اول برای بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها، تعامل و گفتگوی سازنده نخبگان است. در فضای تعامل و گفتگو کسی بازنده نیست و همه در هر اتفاق مثبتی که رخ می‌دهد، شریک و سهیم هستند.

نخبگان و فعالان استان‌هایی مانند کرمان، اصفهان، یزد و ‌... سال‌هاست فارغ از همه تفاوت‌ها در سلیقه‌ها و علایق سیاسی، به یک اجماع و توافق پایدار برای توسعه استان خود رسیده‌اند و در استان ما هم این مهم دور از دسترس نیست به شرطی که کرمانشاه را دوست داشته باشیم و به خاطر آن از منافع شخصی و محفلی خویش گذر کنیم.

کد خبر 2773595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha