پایان تلخ نمایش وفاق در کرمانشاه/ بهزاد خالوندی

سرویس کرمانشاه _ موضوع انتخاب استاندار جدید کرمانشاه و رویکرد نامناسب برخی از اعضای کلیدی ستاد دکتر پزشکیان در این زمینه، این روزها موجب بالا گرفتن دامنه اختلافات میان حامیان دولت و کمرنگ شدن وفاق و همدلی شده است. این یادداشت نگاهی انتقادی به این وضعیت و آسیب های آن انداخته است:

خبرگزاری کردپرس _ ستاد پزشکیان در استان کرمانشاه تا این لحظه نه در رایزنی برای قرار گرفتن نخبگان و مدیران شناخته شده از چهار گوشه استان کرمانشاه، در لیست کابینه دولت، معاونین وزارتخانه‌ها و تصدی پست های، کلیدی موفق ظاهر شده است و نه در ایجاد یک اجماع حداقلی برای انتخاب نامزدی های تصدی استانداری کرمانشاه.

انتشار غیر رسمی لیست ۵ نفره پیشنهادی ستاد پزشکیان برای تصدی پست استانداری کرمانشاه، یک شوک و دلسردی عجیب در میان نیروهای سیاسی حامی دولت ایجاد کرده و سطح انتقادات نسبت به عملکرد این ستاد را به بیشترین حد ممکن طی هفته های اخیر رسانده است. لیستی که گفته می شود تنها توسط چند نفر از اعضای اصلی نهایی شده و عجیب تر اینکه رایزنی‌ها برای یک نفر از این لیست، بسیار جدی تر از بقیه افراد است.

با احترام به نظر تنظیم کنندگان این لیست و شخصیت و جایگاه نفرات معرفی شده باید گفت؛ ویترین مدیریتی کرمانشاه تهی از افراد شایسته، باتجربه، توانمند و توسعه‌گرا نیست و پرسش اینجاست که چرا توانمندی های این افراد به شیوه‌ای ناعادلانه، توسط این ستاد نادیده گرفته شده است.

کرمانشاه با کوهی از مشکلات و موانع پیش رو، دیگر فرصتی برای آزمون خطا و وقت گذرانی با مدیران ناکارآمد ندارد و اکنون بیش از هر زمان دیگری، محتاج انتخاب یک استاندار توانمند، کارآمد و آزمون پس داده برای برون رفت از این وضعیت نامطلوب فعلی است. اگر غیر این رقم بخورد بی گمان داستان تلخ توسعه نیافتگی و پشت خط ماندن نیروهای شایسته و توانمند همچنان ادامه خواهد داشت و مردم بانیان آن را هرگز نخواهند بخشید.

سخن آخر اینکه ستادی که قرار است محور وفاق و همدلی باشد نباید با در پیش گرفتن اینگونه رویه های ناصواب تبدیل به کانونی برای واگرایی و اختلاف شود و پرده آخر نمایش وفاق در استان کرمانشاه اینگونه تلخ رقم بخورد. 

کد خبر 2775017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha