«هیچ» منتشر شد

سرویس کرمانشاه _ تازه ترین مجموعه شعرمحمدرضا کلهر، شاعر و نویسنده کرمانشاهی چاپ و منتشر شد.

به گزارش کردپرس؛ به گفته شاعر، «هیچ» سروده‌های کوتاهی از روزمرگی‌های طولانی است. مضامین اکثر سروده‌ها اجتماعی است و قالب بیشتر آنها نیز هایکوست.

این دفتر، شامل ۳۰۰ قطعه کوتاه سروده است و نشر اسفار قزوین آن را در ۵۰۰ نسخه ۱۱۰ صفحه‌ای در تیرماه ۱۴۰۳ منتشر کرده‌است.پیش از این گزیده‌ای به زبان آلمانی توسط علی عبدالهی از این دفتر شعر در مجموعه‌ای ترجمه شده بود.

از دیگر آثاری که محمدرضا کلهر منتشر شده دفتر شعر «منظر ممنوع» است که انتشارات پرهیب، پیش از شیوع مهیب کرونا در آذر ماه ۹۸ منتشر کرده است.

چند سروده کوتاه از این دفتر:
۱
بازمانده از طلاق
در هیروشیمای قلب‌شان
فقط فرزندشان
۲
تنها ماترکِ تو
تاری مو
لای کتابی ممنوع
۳
گربه به انتظار
تا "کودکِ کار"
"کار"ش تمام شود با سطل آشغال

۴
در داشبورد
برگه‌ی جریمه
کنارعکس قدیمی تو

۵
جهان به سامان
لحظه‌ای
در لی‌لی پروانگان.


به گزارش کردپرس، «محمدرضا کلهر» یکی از نویسندگان و شاعران پرکار و فعال کرمانشاهی است که سال‌هاست حضوری فعال و موثر در این عرصه دارد. انتشار آثار متعدد و در قالب‌های داستان و شعر و همچنین حضور فعال در عرصه مطبوعات از او چهره ای پرکار ساخته است.

وی کارشناس و فارغ التحصیل رشته‌ زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه کردستان، دبیر رسمی آموزش و پرورش، متولد ۱۳۴۹ شهر کرمانشاه، بیش از سی سال است مدام می نویسد و تاکنون ده ها عنوان کتاب منتشر کرده است و چند عنوان دیگر آماده انتشار دارد.

کتاب‌های منتشرشده: «یک وقت می­‌بینید». مجموعه داستان­‌های سه اپیزدیک. نشر داستان. تهران. زمستان 90 «و باد، ذهن منتشر شاعر». دفتر شعر. نشر داستان. تهران. بهار 91،
«صد لحظه‌­ی روشن از سرزمین تاریک من» نشر داستان. تهران.بهار 91
«ماه، مدِّ مدام اندوه». دفتر شعر.پاییز 1390
«من، کیشلوفسکی و خانم شیمبورسکا». مجموعه داستان کوتاه. بهار 1391«یک بادکنک ­آبی» دفتر شعر. نشر داستان. تهران.پاییز 91«بعداز دشت اول صبح» مجموعه داستان­ سه اپیزُدیک. «دومین سه‌گانه‌های من» تهران. زمستان 91 «آشوب متناطرح» مجموعه تایپوگرافی و کالیگرافی همراه با متن‌های فلسفی داستانی.بهار 1392 «آن حلزون آن حلزون محزون». دفتر شعر. نشر داستان. تهران. تابستان 1394 داستان «گره» اثر محمدرضا کلهر صفحه 184 کتاب «داستان هایی کوتاه از ادبیات کرد» با مقدمه علی اشرف درویشیان. انتشارات مروارید. چاپ اول 1388

کتاب های منتشرشده در خارج از ایران:
ناشر آثار «محمدرضا کلهر» در خارج از ایران «نشر اچ.اند.اس مدیا H&S Media» در انگلستان می‌باشد.
«یک وقت می­ بینید». مجموعه داستان­‌های سه اپیزدیک.«و باد، ذهن منتشر شاعر». دفتر شعر.«صد لحظه­ ی روشن از سرزمین تاریک من» دفتر شعر «ماه، مد مدام اندوه». دفتر شعر«من، کیشلوفسکی و خانم شیمبورسکا». مجموعه داستان کوتاه، «یک بادکنک ­آبی» دفتر شعر و «بعداز دشت اول صبح» مجموعه داستان سه اپیزُدیک.توسط «نشر اچ. اند.اس مدیا «H&S Media» چاپ و منتشر شده اند.

تشکیل و حضور درکارگاه‌های داستان‌ و شعر (فارسی و کردی)،داوری آثار ادبی (مقاله، داستان، شعر و...)، حضور در گردهمایی‌ها و همایش‌های متعدد و انتشار اثر در ویژه نامه‌های معتبر، انجام مصاحبه‌های تخصصی، سردبیری فصلنامه های تخصصی ادبی و فرهنگی، انتشار ده‌ها عنوان مقاله و یادداشت و برگزیده شدن در جشنواره های مختلف ادبی و فرهنگی بخش هایی از تلاش مداوم فرهنگی و ادبی و رسانه ای محمدرضا کلهر است.

کد خبر 2774157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha