با دستور نخست وزیر اقلیم کردستان حقوق معلمان قراردادی از محل درآمدهای داخلی تامین خواهد شد

مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان در اقدامی پیش قدمانه دستور تبدیل وضعیت معلمان حق التدریسی را به قراردادی و تامین حقوق آنها را محل درآمدهای داخلی را صادر کرد پس آز آنکه دولت عراق نپذیرفت که حقوق معلمان قراردادی را پرداخت کند.

به گزارش کردپرس علی رئوف یکی از نمایندگان معلمان حق التدریسی در گفتگو با روداو اعلام کرد امروز آخرین فرصت برای امضای نامه قراردادی کردن معلمان حق التدریسی در مدارس بود و هفته آینده این معلمان حقوق ماه مه خود را دریافت می‌کنند، همچنبن همه مراحل مربوط به تبدیل وضعیت این معلمان از سوی دولت اقلیم کردستان تا پایان ماه جاری میلادی تکمیل خواهد شد.

اگرچه نمایندگان این قشر از معلمان با وزیر اقتصاد و دارایی عراق دیدار کردند اما این وزارتخانه با قراردادی کردن آنها و تامین حقوقشان مخالفت کرده است.

پس از آن وزارت اقتصاد و دارایی اقلیم کردستان با نوشتن نامه‌ای در تاریخ ۲۰۲۴/۴/۲۳ خطاب به وزارت اقتصاد و دارایی عراق که به امضای محمد عبدالقادر مدیر کل حسابداری این وزارتخانه رسیده است، خواستار موافقت وزارتخانه مذکور با اختصاص ۱۸ میلیارد و ۳۹۸ میلیون و ۴۰۰ هزار دینار به عنوان استحقاقات مالی ماهیانه مربوط به قرارداد معلمان حق التدرسی وزارت آموزش و پرورش اقلیم کردستان که تعداد آنها ۳۷ هزار و ۷۳۴ نفر هستند، شد. اما در تاریخ ۲۰۲۴/۷/۱۴ وزارت اقتصاد و دارایی عراق کتبا به وزارت اقتصاد و دارایی اقلیم کردستان اعلام کرد با این درخواست موافقت نخواهد کرد.

در تاریخ ۲۰۲۴/۸/۲۵ مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان به همراه وزیر آموزش و پرورش، با نمایندگان معلمان حق التدریسی دیدار کرد و دستور تبدیل وضعیت این قشر از معلمان  و تامین حقوق آنها از محل درآمدهای داخلی را صادر کرد.

مسرور بارزانی در تاریخ ۲۰۲۴/۸/۲۸ حکم قراردادی کردن معلمان حق التدریسی را امضاء کرد و از روز یکشنبه هفته جاری این معلمان به عنوان معلمان قراردادی در مدارس شروع به کار خواهند کرد.

کد خبر 2774813

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha